برهم صالح، معاون نخست‌وزیر عراق با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان درباره راه‌های تحکیم مناسبات دو جانبه و مسائل منطقه بحث و تبادل‌نظر کردند. به گزارش ایسنا، متکی با اشاره به روابط دو جانبه اظهار کرد: از روند رو به رشد مناسبات دو کشور و همچنین از برقراری آرامش و امنیت برای مردم عراق، خوشحالم و اجرای پروژه‌های مورد توافق، تعمیق مناسبات دو کشور را به همراه دارد. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اراده دولتمردان دو کشور بر اجرای پروژه‌های مورد توافق، زمینه شکوفایی هرچه بیشتر مناسبات فی‌مابین را ایجاد خواهد کرد و امیدواریم حجم مناسبات اقتصادی و بازرگانی دو کشور به چندین برابر وضعیت فعلی ارتقا یابد. متکی با تبیین چشم‌انداز تحولات داخلی عراق اظهار کرد: ما مشارکت طیف‌های مختلف در حکومت را در چارچوب وحدت ملی ارزیابی می‌کنیم.

برهم صالح، معاون نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با تشریح اوضاع فعلی عراق اظهار کرد: ما چشم‌انداز وضعیت عراق را امیدوارکننده می‌بینیم و اگرچه رخدادهای سیاسی در کشور ما سخت و دشوار است، اما آن را طبیعت ساختار و ترکیب سیاسی عراق قلمداد می‌کنیم.

معاون نخست‌وزیر عراق با ارزیابی تفاهم‌نامه‌های منعقده بین دو کشور گفت: عراق اراده لازم برای اجرای تفاهم‌نامه منعقده در سفر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران به عراق را دارد و به‌دنبال ایجاد سازوکارهای عملی برای تحقق تفاهم‌نامه‌های موجود است.