رییس‌جمهور با بیان اینکه «امروز به جای ۲۰ دستگاه سانتریفیوژ چند هزار دستگاه سانتریفیوژ در ایران کار می‌کند»، خاطرنشان کرد که غرب با عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود، از ما می‌خواهد که تنها از این به بعد نصب دستگاه‌های جدید را چند ماه تعطیل کنیم. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد دیروز در نشست اعضای فعال و برگزیده شوراهای هماهنگی تشکل‌های سراسری جوانان که در محل مجلس سابق برگزار شد، یادآور شد: در آخرین مذاکراتی که در سال ۸۳ با طرف مقابل درخصوص موضوع هسته‌ای داشتیم، آنها با صراحت اعلام کردند که باید کلیه فعالیت‌های غنی‌سازی و تحقیقاتی ایران تعطیل شود.

رییس‌جمهور افزود: آنها با صراحت اعلام کردند که اگر ایران بخواهد

۲۰ دستگاه سانتریفیوژ داشته باشد، باید ۱۰ سال با آنها مذاکره کند تا بتواند به چنین خواسته‌ای برسد. احمدی نژاد با اشاره به رشادت‌ها و ایستادگی ملت و دولت در موضوع هسته‌ای گفت: موضوع هسته‌ای آزمایش و بستری برای عزت ملت ایران و منکوب شدن قدرت‌های فاسد جهان بود. وی خطاب به جوانان حاضر در مراسم گفت: می‌خواهم به شما گزارش بدهم که اگر دولت در سه سال گذشته با افق کوتاه به موضوع هسته‌ای نگاه می‌کرد، امروز هرگز به چنین جایگاهی نمی‌رسیدیم. احمدی نژاد با اشاره به برخی فشارهای داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: افق طراحی شده توسط دولت در موضوع هسته‌ای رسیدن به همه حقوق ملت درخصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه فشارها و تهدیدهای خارجی درخصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای یک بهانه است، اظهار داشت: امروز فرصتی برای به چالش کشیدن نظام ناعادلانه جهان به دست آمده است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنها در دو سال قبل به دنبال این بودند که‌ایران قدرتمند نشود؛ چرا که به خوبی می‌دانستند غنی‌سازی جایگاه‌ایران را ارتقا می‌دهد و سطح چالش‌ها را نیز تغییر خواهد داد. امروز دغدغه آنها حفظ جایگاه خودشان است و به همین خاطر اصرار دارند که‌ایران حتی اگر به صورت تظاهر هم که شده چند ماه غنی‌سازی را تعطیل کند.

وی با استقبال از خواسته جمعی از جوانان برای ارائه نظرهایشان درخصوص تدوین برنامه پنجم توسعه افزود: حتی درخصوص طرح تحول اقتصادی می‌خواهم جزوه‌هایی را که در این زمینه تهیه شده است، در اختیار تشکل‌های مختلف جوانان قرار دهید تا آنها نظرهای خود را در این زمینه بیان کنند. رییس‌جمهور با بیان اینکه هیچ مانعی نمی‌تواند اراده نسل جوان ما را معطل کند، گفت: جوانان ما می‌توانند در بالاترین عرصه‌ها حرکت کنند و اگر این محذورات مصنوعی و غیرواقعی نبود، ما اکثر کابینه را از همین جوان‌های ۲۲ و ۲۳ ساله قرار می‌دادیم.

وی افزود: البته جوانان هم باید خودشان به میدان‌ها وارد شوند و با سرعت بیشتر خود را به اثبات برسانند.