روسای جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در بیانیه مشترکی، با ابراز خرسندی از سطح روابط دوجانبه سیاسی، بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط برادرانه و دوستانه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، در متن بیانیه‌ای که به مناسبت سفر رییس‌جمهوری الجزایر به تهران صادر شده، آمده است: روسای جمهور دو کشور طی این دیدار، گفت‌وگوهای ثمربخشی پیرامون موضوعات و زمینه‌های مورد توجه دو کشور از جمله روابط و همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی به عمل آوردند.

طبق بیانیه، دو طرف با ابراز خرسندی از سطح روابط دوجانبه سیاسی، بر اهمیت تقویت و توسعه و تعمیق روابط برادرانه و دوستانه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.همچنین دو طرف بر اراده رهبران دو ملت ایران و الجزایر برای پیگیری نتایج نشست‌های کمیسیون مشترک به منظور همکاری و اجرایی نمودن مفاد موافقتنامه‌ها و یادداشت تفاهم‌های امضا شده فی مابین در زمینه‌های گوناگون، تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است، در راستای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود به منظور همکاری در بخش‌های گوناگون دو طرف توافق کردند، سطح کمیسیون مشترک به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر الجزایر ارتقا یابد.آنها با ابراز نگرانی از اوضاع خطرناک و بحران امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی فلسطین به‌ویژه در نوار غزه که با تجاوزات ارتش دشمن صهیونیستی شکل گرفته، ادامه محاصره طاقت‌فرسای آن را برخلاف قوانین بین‌المللی و بدیهی‌ترین ارزش‌های وجدان بشری توصیف کردند.

طبق بیانیه، دوطرف از سیاست نزدیکی ایران و اعراب و تلاش سازنده برای تحکیم فضای جو عربی - اسلامی در منطقه با رویکرد صلح همکاری، همبستگی و دوستی بین ملت‌های منطقه که از ارزش‌های مشترکی برخوردارند، استقبال کردند.

در این بیانیه همچنین پایبندی قاطع خود را از ایجاد منطقه خالی از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه همانند آفریقا و آمریکای لاتین و به کارگیری تمام توان و امکانات آن در جهت توسعه پایدار اعلام داشتند.