تقاضای «عزت‌ا... انتظامی» برای کمک به یک نوجوان اعدامی

«عزت‌ا... انتظامی» در جریان چهارمین شب کنسرت شهرام ناظری از حاضران در کاخ نیاوران و مردم، تقاضای کمک به یک نوجوان اعدامی را مطرح کرد.

به گزارش فارس، در چهارمین شب کنسرت شهرام ناظری و گروه مولوی در کاخ نیاوران، شهرام ناظری اواسط برنامه رو به حاضران گفت: آقای انتظامی در مورد یک اقدام انسانی صحبت‌هایی با شما دارند. البته وی این صحبت‌ها را قبلا با من مطرح کرد، اما اگر توسط این اسطوره هنر ایران زمین مطرح شود، بهتر است.

سپس گروه مولوی جایگاه را ترک کرد و انتظامی روی سن آمد و گفت: وقتی شهرام داشت می‌خواند، فکر می‌کردم وقتی سرزمین مهد هنر، فرانسه، نشان هنری -آن هم نشان درجه یک خود- را به او می‌دهد، این نشان می‌دهد که چه هنرمندانی این‌جا زندگی می‌کنند.

انتظامی که برای دومین بار طی این چهار شب، در کنسرت ناظری حاضر می‌شد،‌ اظهار داشت: وقتی که شهرام می‌خواند، به خلسه می‌روم.

وی سپس صحبت اصلی خود را در مورد کمک به یک نوجوان اعدامی، این‌طور آغاز کرد که ظاهرا پنج شش سال قبل چند نوجوان از خانه بیرون می‌روند و شوخی شوخی دعوا می‌گیرند و یکی از آنها چاقو می‌کشد و دیگری را می‌کشد.

به گفته انتظامی حالا بعد از این سال‌ها، قاتل به سن ۱۸ سال رسیده و قرار است اعدام شود.

وی افزود: سینماگرانی چون کیومرث پوراحمد، امیرشهاب رضویان و پرویز پرستویی برای جلب رضایت خانواده مقتول صحبت‌هایی کرده‌اند و سرانجام قرار شد که من صحبت‌های نهایی را با پدر و مادر مقتول انجام دهم.

انتظامی در جریان کنسرت دیشب، با بغض و اشک به حاضران گفت: پسرهایی که بیرون از خانه آمدند، قصد آدم‌کشی نداشتند. آنها خیلی جوانند. ظاهرا قرار است که خانواده مقتول طناب دار را دور گردن پسر بیندازند. من به پدر مقتول گفتم تو شب می‌دانی که فردا باید بروی و طناب دار را دور گردن قاتل بیندازی. درحالی‌که او هیچ وقت نیت قبلی در قتل پسرت نداشته است. بر فرض هم که این کار را کردی، شب چگونه می‌خواهی سر روی بالش بگذاری؟

به گفته عزت‌ا... انتظامی، چون خانواده مقتول فقیر هستند، تقاضای دیه کرده‌اند. به‌این ترتیب انتظامی از حاضران در کنسرت خواست هرکس هر چقدر می‌تواند برای نجات این نوجوان از اعدام کمک کند.

۵ صندوق در محل اجرای کنسرت شهرام ناظری در کاخ نیاوران برای دریافت کمک‌های نقدی حاضران در نظر گرفته شده بود.

همچنین انتظامی شماره حساب ۷۱۷۸۶۵ بانک ملی، شعبه باغ فردوس، به‌نام مشترک کیومرث پوراحمد، پرویز پرستویی و عزت‌ا... انتظامی را برای کمک اعلام کرد.

ناظری در سومین شب کنسرت خود در کاخ نیاوران، قبل از صحبت‌های انتظامی قطعاتی از آلبوم مولوی را اجرا کرد و بعد از صحبت‌های انتظامی به تک‌نوازی با سه‌تار و تک‌خوانی پرداخت و درنهایت قطعات کردی را اجرا کرد.