«شوالیه تاریکی» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما

فیلم جدید مجموعه بتمن با ۲۶‌میلیون دلار فروش در بازار آمریکای شمالی با شکست دادن فیلم تازه اکران شده «قطار سریع‌السیر آناناس» برای چهارمین هفته پیاپی رتبه نخست جدول را از آن خود کرد.

ورایتی اعلام کرد، «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان در حالی این هفته نیز در رده اول جدول قرار گرفت که جمعه با اختلاف کم ۹/۷‌میلیون دلار از ۶/۷‌میلیون دلار از فیلم «قطار سریع‌السیر آناناس / پاینپل اکسپرس» شکست خورده بود، اما روز شنبه توانست با ۵/۱۰‌میلیون دلار فروش در برابر ۶/۷‌میلیون دلار این فیلم کمدی را پشت سر بگذارد.

فیلم «شوالیه تاریکی» اکنون مجموع فروش خود را در بازار آمریکای شمالی به ۵/۴۴۱‌میلیون دلار رسانده و با پشت سر گذاشتن «شرک ۲» فعلا سومین پرفروش تاریخ است. انتظار می‌رود فیلم کریستین بیل و هیث لجر هفته آینده از ۴۶۱‌میلیون دلار فروش «جنگ‌های ستاره‌ای» فراتر برود و پس از «تایتانیک» دومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکا و کانادا شود.

«قطار سریع‌السیر آناناس» به کارگردانی دیوید گوردون گرین درباره جوانی معتاد با بازی سث روگن است که شاهد وقوع یک قتل به دست پلیسی فاسد می‌شود. پس از این اتفاق او و یک توزیع‌کننده مواد مخدر با نقش‌آفرینی جیمز فرانکو می‌کوشند از دست ماموران پلیس که همه جا به دنبال آنها هستند، فرار کنند.این فیلم کمدی به تهیه‌کنندگی جاد آپاتو از چهارشنبه پیش اکران شد و در فاصله جمعه تا یکشنبه ۴/۲۲‌میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم ۴/۴۰‌میلیون دلار شده است. «خواهری شلوارهای دوره‌گرد ۲» به کارگردانی صنعاء حمری،‎ فیلمساز مراکشی نیز در اولین هفته اکران ۸/۱۰‌میلیون دلار فروخت و در رده چهارم قرار گرفت.

این فیلم درباره چهار دوست صمیمی دانشگاهی است که برای پیدا کردن شلوارهای جادویی خود در شهری ساحلی به هم می‌پیوندند. امبر تامبلین، الکسیس بلدل، امریکا فررا و بلیک لیولی در فیلم درجه PG-۱۳ «خواهری شلوارهای دوره‌گرد ۲» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«مومیایی: مقبره امپراتور اژدها» ساخته راب کوهن در دومین هفته اکران ۶۰‌درصد تماشاگران خود را از دست داد و با ۱/۱۶‌میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. مجموع فروش سومین فیلم مجموعه «مومیایی» ۷/۷۰‌میلیون دلار شده است. این فیلم در بازار بین‌المللی نیز ۱۴۱‌میلیون دلار به دست آورده است.

کمدی «برادران ناتنی» آدام مکی با بازی ویل فرل و جان سی. رایلی با ۹/۸‌میلیون دلار فیلم پنجم هفته شد. کمدی «ماما میا!» با بازی مریل استریپ و پیرس برازنان در چهارمین هفته نمایش تنها ۳۶‌درصد تماشاگران خود را از دست داد و با ۱/۸‌میلیون دلار ضمن اینکه فیلم ششم شد، مجموع فروش خود را به ۱۰۴‌میلیون دلار رساند.

فیلم ماجرایی «سفر به مرکز زمین» با بازی برندان فریزر نیز تنها با ۲۷‌درصد کاهش ۹/۴‌میلیون دلار به دست آورد و فیلم هفتم شد. این فیلم تاکنون ۸/۸۱‌میلیون دلار فروش داشته است.

«هنکاک» با بازی ویل اسمیت با ۳/۳‌میلیون دلار فیلم هشتم شد و کمدی سیاسی «رای بی‌طرف» با حضور کوین کاستنر ۱/۳‌میلیون دلار فروش داشت و در رده نهم قرار گرفت. فیلم انیمیشن «وال ـ ای» تولید مشترک پیکسار و دیسنی با سه‌میلیون دلار رده دهم را از آن خود کرد.