آموزش موسیقی در منزل ممنوع

تمامی آموزش‌های خانگی هنر از جمله موسیقی در منازل و هر نوع آموزش که توسط سازمان‌های مختلف فنی حرفه‌ای که فاقد مجوز از وزارت ارشاد هستند غیرمجاز است.

مدیردفتر توسعه آموزش‌های فرهنگی هنری در گفت‌و‌گو با مهر، با اعلام این خبر گفت: حتی موسساتی که برای تدریس، اساتید خود را به منزل افراد می‌فرستند عملی غیر قانونی انجام می‌دهند.

مهران شیراوند ضمن اشاره به دایر شدن هنرستان‌های غیر انتفاعی تا پایان سال جاری اظهار داشت: تعداد ۸ درخواست از سوی هنرمندان برای دایر کردن هنرستان‌های غیرانتفاعی به دست ما رسیده که با امضای تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش تا پایان سال ۸۷، تعداد ۳ هنرستان غیرانتفاعی موسیقی مجوز خواهند گرفت و قرار است این هنرستان‌ها با مدیریت افراد صاحب نام عرصه موسیقی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به تعداد کتاب‌های چاپ شده برای تدریس موسیقی در هنرستان‌ها افزود: از نخستین سالی که هنرستان موسیقی در ایران تاسیس شد، تدریس در آن به صورت تجربی و جزوه‌ای دنبال شد به همین دلیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای اولین بار ۴ کتاب را با همکاری سازمان آموزش و پرورش برای هنرجویان موسیقی آماده کرده است.

مدیر دفتر توسعه آموزش‌های فرهنگی، هنری افزود: هم چنین با توجه به قراردادی که با هنرمندان بنام بسته‌ایم، قرار است ۹ کتاب دیگر در سه گرایش موسیقی، نمایش و سینما تا پایان سال جاری چاپ شود تا هنرجویان راحت تر به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به صدور کارت صلاحیت تدریس موسیقی خاطر نشان کرد: افراد متقاضی برای تدریس موسیقی در آموزشگاه‌ها با معرفی به اداره کل آموزش استان مورد نظر خود و با شرکت در آزمون‌های تخصصی که به وسیله هنرمندان بنام همان رشته صورت می‌گیرد، کارت صلاحیت تدریس دریافت می‌کنند و از آن پس می‌توانند به تدریس در آموزشگاه‌های مجاز بپردازند.