معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور گفت: این شرکت برای احداث راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی- آستارا ۴۵ میلیارد تومان به پیمانکاران این پروژه بدهکار است.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: احداث این خط آهن به سالانه ۲۰۰‌میلیارد تومان در طول ۴ سال احتیاج دارد؛ اما منابع مالی مورد نیاز آن تاکنون تامین نشده و برای حصول پیشرفت کنونی آن نیز با ۴۵‌میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران به دست آمده است. حسین تهرانی افزود: بودجه سال‌جاری این خط ریلی ۵۵‌میلیارد تومان تعیین شده است که با پیش بینی تخصیص ۷۰ درصدی آن، با کمبود اعتبار برای انجام این پروژه مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: احداث راه‌آهن قزوین، رشت، انزلی، آستارا به دلیل قرار گیری در کریدور شمال-جنوب کشور از اهمیت بالایی در ترانزیت کشور برخوردار است، اما تاکنون در روند تخصیص بودجه وزارت راه و ترابری در اولویت قرار نگرفته است.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ابراز کرد: پیشرفت فیزیکی کنونی راه‌آهن قزوین، رشت، انزلی، آستارا در حال حاضر ۱۰‌درصد است که با توجه به حساسیت کشورهای همسایه برای احداث این کریدور و اعلام همکاری طرف روسی، امیدواریم روند تخصیص بودجه به این طرح از وضعیت بهتری برخوردار شود.