بنابر اظهارات خاویر سولانا، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، پاسخ ایران به بسته پیشنهادی گروه ۱+۵ سازنده و مثبت خواهد بود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، سولانا گفت که بسته پیشنهادی پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان که ماه گذشته تحویل ایران داده شده مثبت ارزیابی شده است.وی گفت: من خوشبین هستم که ایران به آن پاسخی سازنده خواهد داد.مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر تعهد گروه ۱+۵ نسبت به اجرای قطعنامه ۱۸۰۳ شورای امنیت تاکید کرده و گفته است که اتحادیه اروپا مسوولیت اجرای این قطعنامه را دارد.

سولانا گفت که اتحادیه اروپا بر روی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران کار می‌کند.در همین ارتباط کریستینا گالاش، سخنگوی سولانا در گفت‌وگو با«پرس تی وی» گفت که قدرت‌های بزرگ در پی برقراری یک توافق «توقف در برابر توقف» با ایران هستند و بر آن هستند تا در برابر توقف تحریم‌های بیشتر علیه ایران این کشور نیز از نصب بیشتر سانتریفیوژها صرف نظر کند.سخنگوی خاویر سولانا اعلام کرد که اتحادیه اروپا «پاسخ‌های روشن» ایران در قبال برنامه هسته‌ای‌اش را خواستار است.کریستینا گالاش، سخنگوی خاویر سولانا گفت: در حالی که اتحادیه اروپا به طور کامل به تداوم مذاکرات با تهران بر سر فعالیت‌های هسته‌ای تهران متعهد است، این اتحادیه همکاری بیشتر طرف ایرانی را خواستار است.سخنگوی سولانا ادامه داد: پاسخ‌های هیات ایرانی در مذاکرات با سولانا آن طور که اتحادیه (اروپا) امیدوار بود، روشن نیست.وی پس از جلسه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و سولانا در نشست بروکسل درباره نشست ژنو با سعید جلیلی، این گفت‌وگو را انجام داد.دیوید میلی بند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز پس از این نشست گفت که شش کشور (۱+۵) در انتظار دریافت پاسخ ایران به پیشنهادشان ظرف دو هفته هستند.

از سوی دیگر وزیر خارجه فرانسه گفت: ایران تاکنون به بسته پیشنهادی ۱+۵ پاسخ نداده است. برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه با ابراز خرسندی ازمذاکرات ژنو افزود: تا این لحظه از ایران پاسخی دریافت نکرده‌ایم، اما منتظر پاسخ ایران به بسته پیشنهادات هستیم. وی افزود: این بسته علاوه بر درخواست همکاری مشترک، همکاری‌هایی را در زمینه کشاورزی، فرهنگی و دیگر زمینه‌ها شامل می‌شود. در همین راستا بنتا وربر والدنر، کمیسر روابط امور خارجه اتحادیه اروپا نیز به العالم اظهار کرد: بهتر است ابتدا، ایران به بسته پیشنهادی اروپا پاسخ دهد و با استفاده از فرصت‌ها دچار انزوای سیاسی نشود.