۱۰۳۸ عنوان کتاب از بیست‌و‌دوم تا سی‌ام تیر ماه در کشور منتشر شد. این کتاب‌ها در شمارگان ۳میلیون و ۳۳۵هزار و ۴۵۰ جلد منتشر شد که شمارگان متوسط هر عنوان ۳۲۸۲ جلد بود. همچنین از میان این عناوین، ۴۴۷ عنوان (۴۳درصد) چاپ نخست و ۵۹۱ عنوان (۵۷درصد) چاپ مجدد، ۸۲۲ عنوان (۷۹درصد) تالیف و ۲۱۶ عنوان (۲۱درصد) ترجمه بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی خانه کتاب بر اساس آمار موجود در بانک اطلاعاتی موسسه خانه کتاب، این ۱۰۳۸ عنوان در ۷۰۰هزار و ۸۴۸ صفحه انتشار یافت و هر کتاب به طور متوسط در ۲۴۲ صفحه منتشر شده است.

در این هفته همچنین بیشترین کتاب‌ها با ۲۸۹ عنوان (۲۸درصد) در موضوع دین منتشر شد و پس از آن به ترتیب موضوع‌های ادبیات با ۲۰۱ عنوان (۲۰درصد)، علوم عملی با ۱۴۲ عنوان (۱۴درصد)، علوم اجتماعی با ۱۱۵ عنوان (۱۱درصد)، علوم طبیعی و ریاضیات با ۶۹ عنوان (۷درصد)، تاریخ و جغرافیا با ۵۰ عنوان (۵درصد)، فلسفه با ۴۷ عنوان (۴درصد)، هنر با ۴۶ عنوان (۴درصد)، زبان با ۴۵ عنوان (۴درصد)،‌ کلیات با ۳۴ عنوان (۳درصد)، قرار گرفته‌اند.

از میان ۱۰۳۸ عنوان کتابی که در هفته گذشته منتشر شد، ۱۴۳ عنوان (۱۴درصد) برای کودکان و نوجوانان و ۷۴ عنوان (۷درصد) به کتاب کمک درسی و آموزشی اختصاص داشته است. کتاب «اطلس رنگی آموزش قدم به قدم پرسلن لامینیت ونیر» از نشر شایان نمودار با بهای ۵۸۰هزار ریال گران‌ترین و کتاب «فتنه نفس» از انتشارات سبط‌النبی، با بهای ۲۰۰۰ ریال ارزان‌ترین کتاب این هفته بود.در این هفته پرکارترین مترجم، مهدی الهی‌قمشه‌ای با ۸ عنوان و پرکارترین مولف عبدا... صالحی با ۱۳ عنوان در صدر قرار داشتند.انتشارات کانون اندیشه جوان با ۴۰ عنوان کتاب، پرکارترین ناشر بود.۷۸۲ عنوان (۷۵درصد) از کتاب‌ها را ناشران تهرانی و ۲۵۶ عنوان (۲۵درصد) از کتاب‌های منتشر شده در این هفته توسط ناشران شهرستانی به چاپ رسیده است.