جان مک کین کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعمال تحریم بیشتر علیه تهران برای واداشتن جمهوری اسلامی به رها کردن برنامه هسته‌ای‌اش را خواستار شد. وی همچنین گفت: برقراری ارتباط با مقام‌های ایرانی در سطوح مختلف بسیار ممکن است.

به گزارش ایسنا، مک‌کین در گفت‌وگویی با تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که گزینه‌ دیپلماتیک به انتها نرسیده و ممکن است به تحریم‌های بیشتری برای واداشتن ایران به رها کردن برنامه هسته‌ای‌اش نیاز باشد.

وی افزود: فکر می‌کنم که ما آمریکایی‌ها به همراه متحدین اروپایی‌مان می‌توانیم تحریم‌های چشمگیر و بسیار موثری را علیه ایران اعمال کنیم که تصور می‌کنم می‌تواند رفتارشان را تغییر دهد.

وی افزود: امیدوارم که بتوانیم در این مسیر موفق شویم و من درباره نامه خوشبین هستم، اما باید به شما بگویم که آمریکا هرگز اجازه هولوکاست دوم را نخواهد داد.

سخنان مک کین در حالی گفته می‌شود که ایران همواره تاکید کرده، هدف از برنامه هسته‌ای این کشور فقط تولید انرژی است. مک کین گفت: اوباما سخنران مستعدی است و مورد علاقه میلیون‌ها نفر از جوانان قرار دارد و تاکید کرد که با اوباما درخصوص مواضع اختلافات شدیدی دارد. یکی از این مسائل مذاکره مستقیم با ایران است.

مک کین افزود: در حالی که انجام گفت‌وگو و برقراری ارتباطات در سطوح مختلف بسیار ممکن است او با رییس جمهور ایران بدون پیش شرط ملاقات نخواهد کرد.