در حالی‌که وزارت ارشاد و روابط عمومی بانک رفاه می‌گویند بانک رفاه بن‌های کاغذی کتاب را می‌گیرد ولی کتابفروشی‌ها می‌گویند این بانک بن‌های کاغذی را قبول نمی‌کند و به همین خاطر بن کتاب را از مشتریان خود نمی‌پذیرند. روابط عمومی وزارت ارشاد عصر دیروز اعلام کرده براساس توافق به عمل آمده بین این وزارتخانه و بانک رفاه، تمام شعب این بانک در سراسر کشور از ۱۶ تیر بن‌های کاغذی هزار تومانی را می‌پذیرند. این در حالی است که برخی از کتابفروشی‌ها همچنان از پذیرفتن بن‌های کاغذی کتاب خودداری می‌کنند. مسوول کتابفروشی انتشارات ثالث گفت: ما بن‌های هزار تومانی را نمی‌گیریم، چون بانک رفاه این بن‌ها را از ما قبول نمی‌کند.

اما محسن باقرزاده، مدیر انتشارات توس می‌گوید ۱۵ روز است که مشکل بن‌های کاغذی کتاب حل شده و ما این بن‌ها را قبول می‌کنیم.

کتابفروش انتشارات ققنوس نیز گفت: انتشارات ققنوس هیچ بن کتابی را فعلا قبول نمی‌کند. به گفته وی، سخت‌گیری بانک رفاه در پذیرش این بن‌ها باعث شده بن‌های یک‌هزار تومانی و دوهزار تومانی بین کتابفروشی‌ها از رونق بیفتند. کتابفروش انتشارات امیرکبیر هم توضیح داد: فعلا بن کاغذی کتاب قبول نمی‌کنیم. اظهارات کتابفروشی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که روابط عمومی بانک رفاه نیز اعلام کرده این بانک، بن‌های کتاب منتشر شده مربوط به سنوات قبل از سال ۱۳۸۷ را در شعب خود بازخرید می‌کند. بانک رفاه این تصمیم را در راستای تعامل بیشتر با وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است. وزارت ارشاد امسال در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران بن کاغذی ۲هزار تومانی منتشر کرد. این بن‌ها تا پایان اسفند سال ۸۷ اعتبار دارند. بن‌های یک‌هزار تومانی نیز تا پایان مهر سال جاری اعتبار دارند. وزارت ارشاد بن‌های کاغذی را در راستای حمایت از اقشار مختلف مردم منتشر و توزیع می‌کند. بانک رفاه اعلام کرده مشتریان این بانک می‌توانند برای حل مشکل بن‌های کاغذی خرید کتاب با شماره تلفن‌های ۸۸۰۴۱۵۶۵ و ۸۸۰۵۴۹۷۶ اداره بازرسی تماس بگیرند.