معاون وزیر راه‌وترابری و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: در حال حاضر ۵هزار کیلومتر راه در سراسر کشور در حال ساخت است. به گزارش خبرگزاری مهر، صادق افشار با اشاره به ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تصریح کرد: ساخت ۱۳هزار کیلومتر راه از محل ردیف‌های متفرقه ابلاغ شده است.وی افزود: تکمیل پروژه آزادراه اهواز به بندر امام، زنجان به تبریز و کنارگذر غربی اصفهان از مهم‌ترین پروژه‌های آزادراهی در سال گذشته بود.

وی گفت: ساخت باند دوم راه‌ها در اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است و باند دوم محور سیرجان به بندرعباس تا سال آینده تکمیل می‌شود.افشار بیان کرد: ساخت باند دوم در قالب پروژه‌های متفرقه نیز باید در اولویت مدیران استانی قرار گیرد. وی با اشاره به پرداخت بدهی پیمانکاران در آینده خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل قیر و سیمان اقداماتی شده است و با رفع مشکل سیمان پروژه آزادراه قزوین به رشت امیدواریم هر چه زودتر این پروژه تکمیل شود.مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال در سال ۸۴ شروع شده است. در این پروژه ۲۵کیلومتر تونل وجود دارد که ۱۵کیلومتر آن تاکنون حفاری شده است که امیدواریم سال آینده این آزادراه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی استفاده از معادن و آزادسازی زمین‌های معارض راه‌ها را از مشکلات دیگر برشمرد که لزوم تصویب قوانین جدید در این زمینه‌ها را ضروری دانست.

در همین حال، معاون امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت راه‌وترابری گفت: با تعامل مطلوب بهبهانی با مجموعه دولت و استفاده از تجارب و رهنمودهای وی، امیدواریم برگ‌های زرین دیگری به تاریخ وزارت راه‌وترابری افزوده شود.