عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران قصد تهدید هیچ کشوری را ندارد و اساسا جنگ‌طلب نیست؛ چرا که با توجه به اعتقاد ایران در دنیای جدید باید با گفت‌وگو و اجرای قواعد بین‌المللی به پیش برویم. به گزارش ایسنا، کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه اولین همایش ملی، علمی، پژوهشی پدافند غیرعامل با بیان این که برخی کشورها، با برگزاری مانور تلاش کردند، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند اظهار کرد: ایران توان نظامی خود را دارد. در این زمینه مانورهایی را برگزار می‌کند و اکراه نیز ندارد که بخش‌هایی از توان نظامی و دفاعی خود را به جهان و کشورهایی که تهدید می‌کنند، نشان دهد.

وی ادامه داد: ایران ضمن نفی هر گونه تهدید و جنگ قائل به این است که اگر قرار باشد مرزهایش تهدید شود، حتما با قدرت در مقابل کشور تهدیدکننده می‌ایستد و آنها را مورد آسیب جدی قرار خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با ارزیابی از مذاکرات آینده سولانا در ایران گفت: مذاکرات انجام شده در تهران گام مثبتی بود و روح مذاکرات نیز مثبت و هم اراده جدی در بین طرفین برای مذاکرات وجود داشت که افق‌هایی را برای هر دو طرف روشن کرد.