فیلم جدیدجان وو در آسیا رکورد زد

قسمت اول فیلم حماسی «رد کلیف» که از آن به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم سینمای آسیا یاد می‌شود، پنج‌شنبه در نخستین روز نمایش در چین، هنگ‌کنگ، تایوان و کره در مجموع حدود ۷/۴‌میلیون دلار فروخت.

اسکرین دیلی اعلام کرد «رد کلیف» در روز نخست اکران در چین ۹۲/۲میلیون دلار فروش داشت، هرچند چاینا فیلم گروپ توزیع‌کننده فیلم جدید جان وو در چین این رقم را ۶۴/۳‌میلیون دلار اعلام کرده است.در هر دو حالت، «ردکلیف» رکورد بهترین فروش روز اول در چین را از آن خود کرد که تا پیش از این برای مدتی کوتاه در اختیار فیلم «امپراتوری ممنوعه» با بازی جکی چان و جت لی بود. «اجتماع» فنگ زیائوگنگ و «نفرین گل طلایی» ژانگ ییمو نیز پیش از این رکورددار بهترین فروش افتتاحیه بودند. فیلم جدید وو در چین در ۱۴۰۰ سینما اکران شده که ۷۰۰ سینمای آن دیجیتالی است.

«رد کلیف» در کره جنوبی نیز در اولین روز اکران در ۴۳۷ سینما حدود ۱۳۱ هزار تماشاگر داشت. این فیلم در هنگ کنگ نیز در ۶۰ سینما حدود ۵/۲۵۷هزار دلار به دست آورد و در تایوان در ۱۲۰سینما تقریبا حدودا ۵۲۰‌هزار دلار فروخت.«رد کلیف» که با اقتباس از یک رمان کلاسیک چینی به نام «رومانس سه امپراتوری» ساخته شده فیلمی با مدت زمان بیش از چهار ساعت است که در آسیا در دو قسمت پخش می‌شود. تونی لیونگ چیو وای، تاکشی کانشیرو، ژانگ فنگی، چانگ چن و لین چیلینگ در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند که با بودجه‌ای ۸۰‌میلیون دلاری ساخته شده است.داستان فیلم در آخرین روزهای حکمرانی سلسله هان در سال ۲۰۸ روی می‌دهد و درباره نبردهایی است که دوره «سه امپراتوری» و حکمرانی سه امپراتور در چین را به همراه داشت. «رد کلیف» با واکنش متفاوت منتقدان روبه‌رو شده است. با این حال یک نظرسنجی اینترنتی در چین نشان می‌دهد این فیلم مورد پسند بیش از ۵۲درصد تماشاگران قرار گرفته و بیش از ۶۰‌درصد آنها دوست دارند قسمت بعدی آن را نیز ببینند که ماه دسامبر اکران می‌شود.فیلم جدید وو از ۱۷ ژوئن در مالزی و در ماه نوامبر در ژاپن به نمایش درمی‌آید. تماشاگران دیگر کشورها «رد کلیف» را در یک قسمت حدودا دو ساعت و نیمه می‌بینند و نمایش آن همزمان با اکران قسمت دوم فیلم در آسیا خواهد بود.