شبکه اول صداوسیما، شامگاه چهارشنبه، فیلم منتشر نشده یکی از سخنرانی‌های مهم رییس‌جمهور میان فرماندهان و مدیران نیروی مقاومت بسیج را که در تاریخ دهم خردادماه ۸۷ انجام شده بود، برای نخستین بار روی آنتن برد و در این سخنرانی محمود احمدی‌نژاد از ماجرای عکس یادگاری‌اش با یکی از فرماندهان آمریکایی در عراق پرده برداشت. اما این سخنرانی در حالی از سوی شبکه یک سیما پخش شد که سخنان رییس‌جمهور در صداوسیما با آنچه که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در دهم خرداد روی خروجی خود قرار داده بود، متفاوت بود و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت بخشی از صحبت‌های احمدی‌نژاد درباره عراق را سانسور کرده بود.به گزارش پایگاه خبری تابناک و الف، محمود احمدی‌نژاد در این نشست، اخبار داغ خود را برای فرماندهان سپاهی بازگو کرد که یکی از آنها مربوط به عکس یادگاری یک فرمانده آمریکایی با وی در عراق بود.وی در این نشست با اشاره به یک خبر داغ در مورد برنامه بوش برای ایران اظهار کرد: او دوباره فرماندهانش را جمع کرده تا ترقه‌ای در ایران بیندازند. من او را نصیحت می‌کنم، کارت تمام است. حتی اگر یک موشک کوک کنی، کسی را پیدا نمی‌کنی که شاسی آن را فشار دهد؛ چرا کسی حرف او را نمی‌خواند.

رییس‌جمهور سپس برای نمونه گفت: سال گذشته که به عراق رفته بودم، گفتند یکی از فرماندهان اشغالگران، علاقه دارد شما را ببیند. گویا مرخصی او هم رسیده بود. مثل خودمان که پس از ۴۵ روز در جبهه مرخصی می‌رفتیم، اما او یک ماه مرخصی را عقب انداخته بود تا ما را ببیند و من هم گفتم، بیاید. وقتی آمد پیش ما گفت: افتخار می‌کنم با شما هستم. شما در دل ما جا دارید. وی سپس از من درخواست کرد با من عکس یادگاری بگیرد و گرفت و سپس معاونش هم همین‌طور. من زدم پشتش و تشویقش کردم و گفتم هوای مردم عراق را داشته باشید.احمدی‌نژاد همچنین گفت: یک خبر دست اول به شما بدهم. بوش دو سال است در آرزوی ضربه زدن به ایران است و خیلی دست و پا می‌زند تا ضربه کوچکی وارد کند. پارسال که آمد عراق، بلافاصله به استرالیا رفت. در عراق می‌خواست فرماندهان خود را وادار کند تا چیزی بیندازند به سمت ایران، اما پس از مخالفت فرماندهان قانع شد که تنها دیوار صوتی ایران را بشکند، اما چنان فرماندهان نظامی آمریکایی مستقر در عراق قدرت ایران را برای او توصیف کردند که او وحشت‌‌زده به استرالیا رفت.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به انتقاد یکی از چهره‌های سیاسی از اظهارات خود مبنی بر برنامه‌ریزی برای مدیریت جهان اظهار کرد: پیش از انقلاب دیگران برای ایشان یک خانه صد متری خریده بودند الان در قیطریه، فرمانیه یک خانه هفتصد متری دارد. حالا آمده می‌گوید کار به مدیریت جهان نداریم. ما که بخیل نیستیم، هفت هزار متری داشته باش. احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در برنامه هسته‌ای می‌خواستند ما را دور بزنند. می‌خواستند به خیال خودشان در مساله هسته‌ای بین احمدی‌نژاد و رهبری فاصله بیندازند، اما خیلی احمق هستند. ما خدمت آقا می‌نشستیم و خاطره می‌گفتیم و به حماقت آنها می‌خندیدیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگر اظهاراتش به تشریح موفقیت‌های دولت پرداخت و گفت: رشد اقتصادی کشور برای دو سال پیاپی بالاتر از ۷درصد بوده و این درحالی است که بانک مرکزی و وزیر اقتصاد رشد اقتصادی سال ۸۵ را ۲/۶درصد و این شاخص را در سال ۸۶، ۷/۶درصد اعلام کردند. وی همچنین حمله شدیدی به اعضای سابق دولت خود کرد و آنان را عناصر متمرد خواند و از برخی از آنان انتقاد کرد.احمدی‌نژاد همچنین انتقادات صریحی را از مخالفان دولت و برخی رسانه‌ها مطرح کرد و با تشریح دلایل تورم، با اشاره به برخی شخصیت‌های سیاسی منتقد دولت و البته رسانه‌ها گفت: می‌خواهند با انتشار حجم بالای دروغ‌پردازی‌ها و توهین‌ها از ملت ایران انتقام بگیرند و چون مردم در انتخابات به حرف آنها گوش نکرده‌اند، نگذارند برنامه‌های دولت به نتیجه برسد.