عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با تشریح برنامه‌های این کمیسیون گفت: مجلس اشکالات احتمالی این طرح را رفع و نتیجه کار را به قوای مجریه، قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام خواهد کرد.

سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره تشکیل کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس و نحوه عملکرد این کمیسیون گفت: با توجه به حساسیت موضوع طرح تحول اقتصادی و گستردگی کار، مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی خود تصمیم گرفت تا با تشکیل کمیسیون ویژه دولت را در تحقق امر تحول اقتصادی کمک کند. عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس اظهار کرد: مجلس با توجه به اختیارت خود طبق آیین‌نامه داخلی با تشکیل کمیسیون ویژه قوای مجریه و قضائیه را برای رسیدن به اهداف طرح تحول اقتصادی یاری خواهد رساند.

دلخوش تصریح کرد: نمایندگان ۱۵ نفره عضو کمیسیون ویژه با انجام بررسی‌های کارشناسانه در موارد بیان شده در طرح تحول اقتصادی دولت، کار را دنبال و از کمک‌های کارشناسان بخش خصوصی، تعاونی، مجلس، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده خواهند کرد.

وی افزود: مجلس و در راس آن کمیسیون ویژه عملکرد دولت را با حساسیت و دقت پیگیری می‌کند که هدف اصلی رسیدن به این واقعیت است که آیا انجام تحولات اقتصادی برای مردم مفید است یا نتیجه‌‌ای به همراه نخواهد داشت و در این راه اولویت‌های کاری خود را همان اولویت‌های دولت در نظر می‌گیرد.

عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس بخشی از بررسی‌ها را معطوف به تاثیر طرح تحول اقتصادی و اجرای آن در رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی دانست و تاکید کرد: مجلس تحقق امر اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی را با اجرای طرح تحول اقتصادی بررسی می‌کند.

دلخوش انجام اصلاحات و رفع نقایص طرح تحول اقتصادی را از دیگر برنامه‌های کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس برشمرد و افزود: مجلس هرگونه اشکالات احتمالی در راه انجام تحول اقتصادی را رفع می‌کند و نتیجه کار را به قوای مجریه، قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام می‌نماید.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی همکاری وزرای دولت با کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: از نظرات وزرا در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون استفاده می‌شود، به نحوی که از آنها برای ارائه برنامه و راهکار دعوت به همکاری شده است.

عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه، نقش ناظر قوی را در این برهه از زمان دارد که با برنامه ریزی، به اجرای درست طرح تحول اقتصادی دولت کمک می‌کند.