آیت‌ا... مکارم شیرازی در دیدار با سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اظهار امیدواری به بازگشت مذاکرات هسته‌ای به مسیر صحیح، خاطرنشان کرد: این کار بسیار ظریف و دقیقی است و ما باید با عقل و درایت و تدبیر آن را دنبال کنیم و هیچ بهانه‌ای به دست دشمن ندهیم. به گزارش ایسنا، آیت‌ا... العظمی مکارم شیرازی در این دیدار که به پیشنهاد این مرجع تقلید برای رفع پاره‌ای از ابهام‌ها انجام گرفت،

اظهار کرد: غربی‌ها می‌توانند یک پیشنهاد معقول داشته باشند و آن اعتمادسازی است که مساله پیچیده‌ای نیست و از طرق صحیح قابل حل است، هر چند خود آنها نیز باید برای مردم جهان اعتمادسازی کنند تا هرگز حوادثی مانند داستان هیروشیمای ژاپن تکرار نشود.

وی افزود: ممکن است یک پیشنهاد کاملا غیرمنطقی و غیرمعقول داشته باشند و آن این‌که باید ایران برخلاف تمام مقررات بین‌المللی به صورت تبعیض آمیز از این دانش مهم محروم شود؛ پیشنهادی که هیچ عاقلی آن را نمی‌پذیرد.

در این دیدار همچنین جلیلی توضیح جامعی درباره مسائل مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و پیشرفت‌های قابل توجهی که در این زمینه حاصل شده است، ارائه کرد و در پایان این دیدار آیت‌ا... العظمی مکارم شیرازی دعا کرد که سفر آینده جلیلی و هیات همراه به اروپا ارمغان خوبی برای مردم کشور ما و مردم منطقه در بر داشته باشد.

سعید جلیلی روز شنبه برای دیدار و گفت‌وگو با مراجع عظام تقلید وارد قم شد.

وی در سفر به قم با آیات عظام مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی به طور خصوصی دیدار و گفت‌وگو کرد.