دومین مراسم اهدای جایزه مهتاب میرزایی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز پنج‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۳۸۷ در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن، (نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه راه آجودانیه) برگزار می‌شود.

مهتاب میرزایی (متولد آبان‌ماه ۱۳۶۰) همکار جوان فصلنامه نگاه نو، در تیرماه ۱۳۸۵ درگذشت. فصلنامه نگاه نو، برای زنده نگاه داشتن یاد و نام این همکار و برای ابراز احترام به او، تقدیم جایزه‌ای به نام «جایزه مهتاب میرزایی» را در برنامه سالانه خود قرار داده است.

جایزه مهتاب میرزایی، در تیرماه هر سال، به پدیدآورنده یا پدیدآورندگانی تقدیم می‌شود که اثری از ایشان (داستان، مقاله، ترجمه، نقد، عکس، شعر، طراحی و ...) در فصلنامه نگاه نو به چاپ رسیده و خوانندگان نگاه نو، آن اثر را، با رای خود، به عنوان اثر برتر انتخاب کرده‌اند.

جایزه مهتاب میرزایی برای سال ۱۳۸۶ (دومین دوره) در روز ۲۰/۴/۱۳۸۷ به مترجم و مولفی تقدیم خواهد شد که خوانندگان نگاه نو، با آرای خود، ایشان را به عنوان بهترین مترجم و بهترین مولف سال ۱۳۸۶ برگزیده‌اند. در این روز، از پنج نویسنده و مترجم نیز که در ۱۷سال گذشته، بیش از ۴۰ اثر از ایشان در نگاه نو به چاپ رسیده است، تقدیر به عمل خواهد آمد.