معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران با اشاره به آغاز توزیع فرم‌های اطلاعات اقتصادی خانوار برای هدفمند کردن یارانه‌ها از اول مرداد در سراسر ایران گفت: هنگام تحویل این فرم‌ها در باجه‌های پستی باید کدملی افراد نیز ثبت شود. به گزارش واحد مرکزی خبر زاهدیان از کسانی که به هر دلیل تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، خواست تا اول مرداد برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح فقط شامل افراد سرپرست خانوار می‌شود، افزود: بر اساس آمار نفوس و مسکن سال ۸۵ تعداد خانوارهای کشور حدود ۱۷میلیون خانوار برآورد شده است و به همین تعداد نیز فرم برای جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها چاپ و در مراکز پستی سراسر کشور توزیع خواهد شد. زاهدیان گفت: این طرح فقط شامل ایرانیان داخل کشور است که دارای کدملی هستند و شامل ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند، نمی‌شود.

وی گفت: البته ایرانیانی که به طور موقت از کشور خارج شده‌اند و دارای کارت ملی هستند، مشمول این طرح می‌شوند. معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران گفت: اگر کسی به هردلیل مانند سفر یا مریضی یا گرفتاری دیگر نتوانست شخصا در ادارات پست حضور یابد می‌تواند، کارت ملی خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهد تا فرم ارائه شود.