گروه شهری - بوستان تندرستی ساسان به مساحت ۵هکتار در دو طرف رودخانه ولنجک حدفاصل خیابان مقدس اردبیلی تا خیابان هفدهم ولنجک به عنوان پیاده راه سلامت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک بوستان تندرستی در سه فاز به مساحت ۵هکتار طراحی شده است که فاز اول و دوم آن تا کوچه کامران به اتمام رسیده است و فاز سوم نیز با ۷۰درصد پیشرفت تا خیابان هفدهم ولنجک در حال آماده‌سازی است.

براساس همین گزارش، استفاده از پتانسیل‌های طبیعی و گردشگری شمال تهران و تبدیل آن به جاذبه‌های منطقه‌ای یکی از برنامه‌های شهرداری منطقه است که در کنار ساماندهی پیاده راه مقصود بیک در مجاورت رودخانه مقصودبیک، پیاده راه ولنجک در دو طرف رودخانه ولنجک از جنوب پل ساسان تا خیابان هفدهم به مساحت ۵هزار مترمربع آماده‌سازی شود.

این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی فاز سوم از قبیل احداث دیوار حایل، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی آن به اتمام رسیده و در فاز چهارم این پیاده راه تا تله‌کابین توچال ادامه خواهد یافت که طراحی آن در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

گفتنی است هزینه تمام‌شده طرح در سه فاز بالغ‌بر ۱۵میلیارد ریال برآورد شده و احداث دو کیلومتر دیوار حایل،‌۵هزار مترمربع پیاده‌رو، ۴۰هزار مترمربع فضای سبز و نصب ۱۵ آلاچیق و ۳۰۰ پایه چراغ و یکدست وسایل ورزشی از اقدامات انجام‌شده است.