گروه شهری - ناصر امانی، قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران گفت: انتشار تراز مالی شهرداری تهران در خصوص عملکرد سال ۸۶ سند محکمی است در رد اتهام ریخت و پاش‌ که توسط بعضی افراد ناآگاهانه مطرح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اداری وی گفت: برابر با تراز مالی سال ۸۶ شهرداری تهران، هزینه‌های پرسنلی و اداری شهر تهران ۶درصد نسبت به سال ۸۷ افزایش داشته است در حالی که هزینه نگهداری شهر ۴۶درصد افزایش و درآمد شهرداری تهران نیز ۶۷درصد افزایش داشته است.

قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران گفت: در سال ۸۶، ۹۵درصد از کارگران بخش خدمات شهری که به حداقل حقوق قانع بودند توسط نیروی انسانی از سطح شهر تهران جمع‌آوری شدند و کارگران ایرانی جایگزین آنها گردیدند که باید علاوه بر حقوق و مزایای قانونی بیمه و سنوات آنان نیز پرداخت شود و از طرفی برابر مصوبه شورای‌عالی کار، دستمزد کارگری در سال ۸۶ با ۳۴درصد افزایش یک رکورد بر جای گذاشته است.

ناصر امانی اضافه کرد: در گزارشی که در جلسه شورای اسلامی شهر تهران توسط رییس کمیسیون اصلاح و هماهنگی نظامات شهرداری تهران ارائه شد، با آمار و ارقام مستند اعلام گردید که از اسفند ۸۱ تا شهریور ۸۴ نیروی انسانی شهرداری تهران ۲/۳۰درصد افزایش کمی داشته در حالی که در دوره مدیریت فعلی (از شهریور ۸۴ تا پایان سال ۸۶) تنها ۲/۰درصد یعنی ۴۳ نفر تقاضای نیروی انسانی داشته‌ایم.

قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران افزود: از نظر کیفی نیز منابع انسانی شهرداری تهران از سال ۸۱ تا ۸۴ با افزایش ۷/۲۷درصدی نیروی انسانی دیپلم و پایین‌تر مواجه بوده است در حالی که در دوره فعلی کاهش ۲/۱۱درصدی این نیروها را داشته‌ایم.