دنیای اقتصاد- برنامه هسته‌ای دیگر کشورها با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که ماهیت صلح‌آمیز دارد، به لحاظ ماهوی کاملا متفاوت و متمایز است. محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌های آمریکا با

شبیه سازی و القای ارتباط بین مسائل صلح‌آمیز اتمی جمهوری اسلامی با کره شمالی به نوعی در تعقیب سیاست فضاسازی‌های رسانه ای با اهداف مغرضانه هستند، گفت: برنامه هسته‌ای دیگر کشورها با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که ماهیت صلح‌آمیز داشته است به لحاظ ماهوی کاملا متفاوت و متمایزاست. به گزارش خبرگزاری‌ها، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت مستمر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و ایران کاملا مطابق مقررات ان.پی.تی اقدام کرده است، در همین حال تمامی گزارش‌های آژانس عدم انحراف در برنامه اتمی کشورمان را تایید کرده است. از این رو، هر گونه مقایسه‌ای بین فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی که چنین ویژگی‌هایی را ندارند، مقایسه‌ای غیر منطقی و غلط و عموما با اغراض سیاسی طراحی شده است. حسینی با اشاره به راهبردهای کلان ایران درباره برنامه صلح‌آمیز اتمی تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی همواره مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی و مقررات بین‌المللی استوار بوده است و هیچ‌گاه به دنبال اغراض غیر صلح‌آمیز نبوده و نخواهد بود.

وی اضافه کرد: همه قرائن موجود بیانگر این است که ایران صرفا به‌دنبال احقاق حقوق مشروع و قانونی و در قالب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.