رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه این کمیسیون در خصوص پذیرش بسته پیشنهادی ۱+۵ و زمان آغاز مذاکره با این گروه بحثی مطرح نشده است. به گزارش خبرگزاری فارس، حمید رضا کاتوزیان رییس کمیسیون انرژی مجلس در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در کمیسیون انرژی مجلس در خصوص پذیرش بسته پیشنهادی ۱+۵ و زمان آغاز مذاکره، بحثی شده است یا نه؟ گفت: در این کمیسیون که رضا آقازاده رییس سازمان انرژی اتمی حضور داشت، درباره پذیرش بسته پیشنهادی ۱+۵ از سوی ایران و آغاز مذاکرات بحثی مطرح نشده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا خبر آغاز قریب‌الوقوع مذاکرات صحت دارد، گفت:‌ من چنین برداشتی از صحبت‌های آقازاده نداشتم و خبرهای منتشره، برداشت شخصی برخی نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس بود. رییس کمیسیون انرژی مجلس افزود: آقای آقازاده در جلسه دو روز پیش کمیسیون انرژی مجلس درباره ماموریت‌ها و وظایف سازمان خود و بحث فعالیت صنعتی هسته‌ای موضوع غنی‌سازی برای مصارف صلح‌آمیز گزارشی را ارائه کرد. همچنین در این نشست درباره نقش سازمان انرژی اتمی در حوزه سیاسی توضیحاتی داد. کاتوزیان تاکید کرد: ‌در این جلسه به هیچ وجه وارد مصادیق و زمان انجام مذاکره نشدیم.

وی گفت: در این نشست نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره بسته پیشنهادی کشورهای ۱+۵ سوالاتی داشتند که آقازاده در پاسخ به آنها تاکید کرد باید بررسی‌های بیشتری در باره بسته پیشنهادی صورت گیرد.

دوشنبه بعدازظهر تنی چند از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور رییس سازمان انرژی اتمی و عضو سابق شورای امنیت ملی کشورمان به همراه معاون وی در این کمیسیون اعلام کردند که قرار است ایران از هفته آینده گفت‌وگو با کشورهای ۱+۵ را به منظور بررسی بسته پیشنهادی هر یک از طرفین آغاز کند.