سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا درباره موضوع سوء‌قصد علیه رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر به رم گفت که این ماجرا توهم توطئه نبوده و صحت دارد. ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با ایرنا در این باره تصریح کرد: یک روز قبل از سفر برای کنترل شرایط دستگاه اشعه ایکس نصب شده در محلی که آقای احمدی نژاد قرار بود اقامت داشته باشد، به محل رفتم و در بررسی‌ها مشاهده شد که شدت یا میزان اشعه دستگاه مورد نظر که در داخل ساختمان قرار داشت، بیشتر از حد معمول است.

ظهره وند با اشاره به اینکه میزان اشعه دستگاه‌ها در ایتالیا ۳۰۰ است، افزود: کمی بعد میزان اشعه دستگاه مذکور به بیش از ۵۵۰ رسید و به مرور افزایش یافت و به ۸۰۰ رسید. سفیر ایران در رم ادامه داد: ابتدا به خرابی دستگاه مشکوک شدیم و با فرض اینکه دستگاه خراب است، دستگاه دیگری به محل آوردیم؛ اما معلوم شد که مشکل از دستگاه نیست و ظاهرا اشعه از جایی کنترل می‌شد.

ظهره‌وند با بیان اینکه طبق گفته افراد متخصص در زمینه اشعه ایکس درصورتی که میزان اشعه از ۱۵۰۰ تجاوز کند، احتمال خطر جدی برای افراد حاضر در معرض آن وجود دارد، گفت: وقتی رییس‌جمهوری وارد محل شد، میزان اشعه دستگاه بیشتر شد و به بالای ۱۰۰۰ رسید به طوری که آثار ناشی از شدت اشعه در محیط داخل ساختمان کاملا احساس می‌شد.

وی ارائه توضیحات درباره جزئیات بیشتر این توطئه و هویت عوامل آن را به زمان مقتضی موکول کرد.

حمله تروریستی به‌فرمانده پایگاه اروند

رجانیوز همچنین از سوءقصد نافرجام به فرمانده بازداشت‌کننده نظامیان انگلیسی خبر داد و نوشت: سوءقصد به جان فرمانده پایگاه دریایی اروند که سال گذشته نظامیان متجاوز انگلیسی را در این آبها بازداشت کرده بود، نافرجام ماند.

به گزارش رجانیوز، بعدازظهر روز پنج شنبه گذشته سرهنگ‌ پاسدار ابوالقاسم‌ امانگاه، هدف حمله تروریستی قرار گرفت؛ اما از این حادثه جان سالم به در برد.

این حمله تروریستی در حوالی منطقه سرخه حصار تهران در حالی رخ داد که سرهنگ امانگاه مشغول رانندگی در بزرگراه بود.

در این سوءقصد نافرجام، سرنشینان یک موتورسیکلت و یک اتومبیل پراید به روی خودروی فرمانده پایگاه دریایی اروند آتش گشودند.