تعادل نسبی در روند فروش فیلم‌ها

آغاز خوب «حس پنهان»، رشد فروش «انعکاس» و «زن‌ها فرشته‌اند» و افت فروش «تیغ‌زن» و «قرنطینه» از مهم‌ترین نکات فروش فیلم‌های اکران تهران در هفته اول تیرماه ۸۷ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حس پنهان» اولین فیلم بلند سینمایی مصطفی رزاق کریمی و درباره زندگی یک زوج جوان است که با ورود یک دختر جوان دچار بحران‌هایی می‌شود. محمدرضا فروتن، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، شهره سلطانی، حامد بهداد، نیوشا ضیغمی و شیوا بلوریان بازیگران فیلم هستند.

ابراهیم حاتمی‌کیا مشاور کارگردان، فریدون فرهودی بازنویس فیلمنامه و اصغر پورهاجریان طراح جلوه‌های ویژه «حس پنهان» محصول مشترک دکافیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستند. این فیلم در بخش فیلم‌های اول جشنواره فیلم فجر سال ۸۶ به نمایش درآمد و در بخش‌های بهترین فیلم اول و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه بود.

«حس پنهان» از چهارشنبه پنجم تیرماه در گروه سینمایی آزادی اکران شد و پس از چهار روز نمایش در ۱۲ سینما ۷۰۰/۴۸۷/۲۳‌تومان فروش کرده است. بیشترین فروش روزانه فیلم جمعه هفتم تیر ۴۰۰/۶۸۳/۷‌تومان بوده که آغازی خوب برای این فیلم است.

«انعکاس» چهارمین فیلم رضا کریمی روایتگر زوجی جوان است که هر کدام بی‌اراده در معرض آزمون سخت اثبات وفاداری قرار می‌گیرند. آنها تنها دو راه پیش رو دارند و انتخاب نهایی هر کدام انعکاسی را در زندگی مشترکشان رقم خواهد زد. مهناز افشار، حمید گودرزی، کامبیز دیرباز، شهره قمر و بیتا سحرخیز بازیگران فیلم هستند.

«انعکاس» براساس فیلمنامه محمدهادی کریمی به تهیه‌کنندگی سعید حاجی‌میری ساخته شده و آزیتا موگویی مدیر تولید، فرج حیدری مدیر فیلمبرداری، اصغر شاهوردی صداگذار، سیامک احصایی طراح صحنه و لباس و مهرداد کیانی طراح چهره‌پردازی این پروژه سینمایی هستند.

«انعکاس» در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد. اکران فیلم از پنج‌شنبه ۲۳ خرداد در گروه سینمایی استقلال آغاز شده و پس از ۱۷ روز نمایش در ۱۷ سینما ۴۰۰/۷۵۲/۱۰۷‌تومان فروش داشته است. بیشترین فروش روزانه فیلم جمعه هفتم تیر ۴۰۰/۰۳۳/۱۱‌تومان بوده که نسبت به آخر هفته گذشته حدود ۰۰۰/۳۴‌تومان رشد فروش روزانه داشته است.

«تیغ‌زن» شانزدهمین فیلم علیرضا داودنژاد است که نویسندگی آن را هم بر عهده داشته است. فیلم داستان دختر و پسری است که یکدیگر را دوست داشتند و پس از ۲۰ سال همدیگر را در حالی می‌بینند که دلبستگی آنها نسبت به گذشته تفاوت کرده، اینک دختر عاشق سگ‌هایش است و پسر عاشق ماشین. در این فیلم رضا عطاران، لادن مستوفی، رضا داودنژاد، علی صادقی، مهرداد نوذری، کوروش موثقی، فرزانه ارسطو و ... بازی می‌کنند.

از عوامل تولید «تیغ‌زن» که در شمال فیلمبرداری شده می‌توان به جمشید الوندی مدیر فیلمبرداری، مهدی سعیدی طراح لباس و صحنه، جهانگیر میرشکاری صدابردار و نگین ریحانی طراح چهره پردازی اشاره کرد. «تیغ زن» از چهارشنبه ۲۲ خرداد در گروه سینمایی قدس اکران شده و پس از ۱۸ روز نمایش در ۱۸ سینما ۰۰۰/۷۹۷/۱۷۱‌تومان فروش داشته است. بیشترین فروش روزانه فیلم جمعه هفتم تیر ۰۰۰/۶۶۴/۱۵‌تومان بوده که نسبت به آخر هفته گذشته حدود ۰۰۰/۵۰۰‌تومان افت فروش روزانه داشته است.

«زن‌ها فرشته‌اند» دومین فیلم سینمایی شهرام شاه‌حسینی پس از «کلاغ‌‌پر» است که فیلمسازی را با دستیاری کارگردانان حرفه‌ای چون مرحوم ملاقلی‌پور، بهمن قبادی، سیامک شایقی، ابراهیم وحیدزاده و ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و «به طعم خاک» او از جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه جایزه گرفت.

در خلاصه داستان «زن‌ها فرشته‌اند» آمده: اگر سفرتون لغو شد و بیش از حد دلتنگ همسرتون شدید خوشحال نشین، چون دیوار موش داره! مهتاب کرامتی، نیکی کریمی، امین حیایی، لیلا اوتادی، لادن طباطبایی، مریم سلطانی، محمدرضا شریفی‌نیا، احمد پورمخبر، فرامرز روشنایی و مرتضی کاظمی بازیگران این فیلم هستند.

«زن‌ها فرشته‌اند» از چهارشنبه اول خرداد در گروه سینمایی آفریقا اکران شده و پس از ۳۶ روز نمایش در ۲۱ سینما ۵۰۰/۱۳۴/۴۷۹‌تومان فروش کرده است. بیشترین فروش روزانه فیلم جمعه هفتم تیر ۵۰۰/۲۹۳/۲۲‌تومان بوده که نسبت به آخر هفته گذشته حدود ۰۰۰/۱۰۰/۲‌تومان رشد فروش روزانه داشته است.

«قرنطینه» نخستین فیلم منوچهر هادی بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید دولتخانی ساخته شده است. داستان فیلم درباره دختر و پسری جوان است که دل در گرو یکدیگر دارند، اما برای ازدواج با مشکلات بسیاری رو به رو هستند. حمید گودرزی، رضا عطاران، افسانه بایگان، رضا رویگری، خاطره حاتمی و نیوشا ضیغمی در این فیلم بازی کرده‌اند.

«قرنطینه» در بخش مهمان بیست و ششمین جشنواره فجر به نمایش درآمد. این فیلم از چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در گروه سینمایی عصر جدید اکران شده و پس از ۴۲ روز نمایش در هفت سینما ۸۰۰/۶۳۹/۱۸۲‌تومان فروش داشته است. بیشترین فروش روزانه فیلم جمعه هفتم تیر ۶۰۰/۲۸۲/۴‌تومان بوده که نسبت به آخر هفته گذشته حدود ۰۰۰/۳۰۰/۱‌تومان افت فروش روزانه داشته است.

فیلم خارجی «۱۴۰۸» ساخته میکائیل هافستروم است که در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلمنامه را مت گرینبرگ، اسکات الکساندر و لری کاراشوسکی نوشته‌اند و جان کیوساک در فیلم نقش نویسنده‌ای شکاک را دارد که درباره یکی از اتاق‌های هتلی در نیویورک که در آن چند مورد خودکشی اتفاق افتاده، تحقیق می‌کند.

تریلر ترسناک «۱۴۰۸» که ژوئن ۲۰۰۷ به نمایش درآمد، با نقدهای مثبت مواجه شد و برخلاف پیش‌بینی‌ها در گیشه موفق بود. این فیلم ۲۵ میلیون دلاری در آمریکا ۷۲ و در سطح بین‌المللی ۵۵میلیون دلار فروخت. ساموئل ال. جکسن و مری مکورمک دیگر بازیگران این فیلم ۱۰۶ دقیقه‌ای هستند که پس از ۹۸ روز نمایش در یک سینما ۵۰۰/۴۰۵/۲۲‌تومان فروخته است.