نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۴ ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، در باره کاهش جلسات علنی مجلس نسبت به مجالس قبلی گفت: سه جلسه علنی و دو جلسه کمیسیون به دو جلسه علنی و دو جلسه کمیسیون تقلیل پیدا کرده است، که با تعدیل جلسات علنی شان نظارتی مجلس نیز افت پیدا می‌کند، از این رو در این خصوص تجدیدنظر کنید. به گزارش ایسنا، سیدعماد حسینی، با اشاره به تعطیلات مجلس گفت: در اطلاعیه‌ای که از سوی هیات رییسه انتشار یافته درج شده است که نمایندگان از تاریخ ۹ مردادماه تا ۸ شهریورماه سال‌جاری در تعطیلات تابستانی خواهند بود و این در حالی است که در مجالس قبل تعطیلات ۳۰ روزه به دو دوره تعطیلات ۱۵ روزه تبدیل شده بود. تقاضا دارم در خصوص تعطیلات ۳۰ روزه سال جاری نیز چنین قاعده‌ای اجرا شود، تا جایگاه نظارتی مجلس دچار خدشه نشود.

حسینی تاکید کرد: حساسیت شرایط مملکت ایجاب می‌کند که جلساتی در مردادماه برگزار شود.

علی لاریجانی رییس مجلس در خصوص کاهش جلسات علنی مجلس گفت: برای این‌که وضعیت مجلس در مسائل مهم از یک استقامت خوب برخوردار شود، کاهش جلسات علنی مجلس را مفید می‌دانم، اگر موضوع مهمی نیز به وجود‌ آید نمایندگان را خبر می‌کنیم.

لاریجانی در خصوص تعطیلات ۳۰ روزه مجلس گفت: پیشنهادی مطرح شد که برای روی روال افتادن کار، تا ۹ مردادماه جلسه داشته باشیم، بعد تعطیلات تابستانی آغاز شود، این پیشنهاد را هفته آینده به رای همه می‌گذاریم، اگر در این فاصله موضوع مهمی پیش آید، نمایندگان را خبر می‌کنیم.