مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی اعلام کرد: کشورهای غربی به سیاست «دوسویه» تحریم‌ها و دیپلماسی در قبال برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهند داد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، خاویر سولانا مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپایی با بیان اینکه ایران هنوز به بسته پیشنهادی کشورهای ۱+۵ پاسخی نداده است، ابراز امیدواری کرد که این کشورها به زودی پاسخی دریافت کنند. وی که برای شرکت در کنفرانس خلع‌سلاح سازمان ملل به ژنو سفر کرده بود، گفت: ما این سیاست دو سویه را ادامه خواهیم داد، ما خواهان راه‌حلی هستیم که به طور دیپلماتیک مورد مذاکره قرار گیرد.

با انتشار خبر افزایش تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپایی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی دیروز اعلام کرد که اعمال تحریم‌های بیشتر بر برنامه‌های هسته‌ای تلاش‌های دیپلماتیک برای حل موضوع هسته‌‌ای را به خطر می‌اندازد.

هفته گذشته سولانا اعلام کرده بود که تا زمان پاسخ ایران به بسته پیشنهادی ۱+۵ اتحادیه اروپا هیچ‌گونه تحریمی را بر ضد کشورمان در دستور کار قرار نخواهد داد. اما این اتحادیه روز دوشنبه به تحریم بانک ملی ایران و برخی اقدامات خصمانه مبادرت ورزید.