توضیحات احمدی‌نژاد درباره نقشه ربودن و ترور وی در سفر عراق

عکس: ایرنا رییس‌جمهوری: اسناد ربودنم را ارائه می‌کنم

رییس‌جمهور با اشاره به طرح آمریکا برای ربودن وی در سفر به عراق گفت: ما اسناد و مدارکی در این باره داریم که اگر آمریکا یا کسان دیگری بخواهند آن را تکذیب کنند، به طور صریح آنان را ارائه خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد اظهار کرد: بنده مطلبی را مطرح کردم که طرف اصلی آمریکا است و دید‌ه‌ایم که دولتمردان کاخ سفید تاکنون نتوانسته‌اند این موضوع را تکذیب کنند؛ حال سوال اینجاست که چرا آنانی که ادعا می‌کنند این سخنان دروغ است نمی‌توانند با ارائه مدارک دقیق آن را تکذیب کنند.

احمدی نژاد افزود: متاسفانه بعضی افراد دیگری وارد شده‌اند و این موضوع را تکذیب کرده‌اند که هیچ ربطی به آنان ندارد. مثلا در حالی که خود آمریکایی‌ها نمی‌توانند این مطلب را تکذیب کنند برخی در عراق این موضوع را تکذیب کرده‌اند‌. ما کاری به آنها نداریم و تکذیب آنها هیچ ربطی به این موضوع ندارد چرا که کار آمریکایی‌ها بود و دلیلی ندارد که عراقی‌ها بخواهند این موضوع را تکذیب کنند. رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود به موضع‌گیری برخی گروه‌ها و احزاب سیاسی و اشخاص داخل کشور در این باره اشاره کرد و گفت‌: متاسفانه این خنده دار است که برخی ها در داخل کشور به تکذیب این موضوع پرداخته‌اند. آنها چه چیز را تکذیب کرده‌اند، آیا این موضوع ارتباطی با آنها داشته است که بخواهند بدون هیچ مدرک و یا دلیل خاصی این موضوع را تکذیب کنند.

وی گفت‌: نمی‌دانم مگر این افراد نمایندگی دولتمردان کاخ سفید را دارند که تکذیب کرده‌اند.

رییس‌جمهور گفت‌: متاسفانه افرادی در داخل کشور گویا سخنگوی دولت آمریکا هستند. اگر این افراد به این سوال پاسخ دهند که به چه دلیلی و با استناد به چه مدارکی دست به این اقدام زده‌اند بسیاری از مطالب روشن می‌شود مگر به شما آسیب رسیده که حال شما بخواهید این موضوع را تکذیب کنید.

احمدی نژاد به دیدارش با نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت‌: بنده در آن دیدار به آقای نخست وزیر گفتم که اگر کسی بخواهد در این موضوع شیطنت کند ما اسنادی داریم که ارائه خواهیم کرد که بر اساس آن دیگر جای هیچ حرف و حدیثی نمی‌ماند.

رییس‌جمهور گفت‌: تحلیل‌های سیاسی این است که برخی‌ها نمی‌دانند چه کرده‌اند و افراد حاشیه‌ای خود را وارد میدان می‌کنند تا با موضع گیری‌های ناشیانه این موضوع را لوث کنند.

وی افزود‌: آثار این موضوع مشخص است، از طرفی خنده‌دار و ازطرفی دیگر باعث تاسف است که برخی‌ها این طور سراسیمه در این موضوع ابراز نظر کرده‌اند.