نگاه سوم- سرطان غیر از درد هزینه دارد. هزینه‌های سرسام‌آوری که گاه از توان پرداخت والدین کودکان مبتلا به این بیماری بیرون است.

کم نبوده‌اند کودکانی که نه از سرطان که زیر بار هزینه‌های درمان به شهر فرشته‌ها پر کشیده‌اند. موسسه خیریه محک که خدمات خود را به صورت رایگان به کودکان مبتلا به سرطان ارائه می‌دهد، سال‌ها است که در این راه گام برمی‌دارد و در این راه بسیاری از مردم کشورمان به حد وسع خود محک را در این راه انسانی یاری می‌کنند. از راننده تاکسی که یک قلک کوچک محک را کنار ترمزدستی ماشین خود گذاشته و آخر شب بخشی از درآمد خود را در آن می‌ریزد گرفته، تا هنرمندانی که ماحصل عمری تلاش و تجربه‌اندوزی خود را به دمی به محک می‌سپارند.
این بار جمعی از برجسته‌ترین هنرمندان تجسمی و تصویرگری کشور آثار خود را در قالب نمایشگاهی با نام «رنگ عشق» در معرض فروش قرار داده‌اند.
لبخند هر کودک خلق یک جهان تازه است و فقط خدا می‌داند که درآمد حاصل از فروش این آثار چند لبخند را به لبان کودکان مبتلا به سرطان بازمی‌گرداند. کودکانی که هر لبخند شاید آخرین...
این نمایشگاه فردا ساعت 3 بعدازظهر در گالری آبی واقع در مجموعه کاخ نیاوران افتتاح می‌شود و تا روز یک‌شنبه شش بعدازظهر آماده است تا پذیرای بازدیدکنندگان باشد.
فریال سلحشور مدیر گالری دی و کسی که اول بار ایده برگزاری این نمایشگاه خیریه به ذهنش رسیده است، در این زمینه می‌گوید: همواره هنرمندان با ارائه کارهای خود از موسسه محک حمایت کرده‌اند، اما این اولین بار است که فروش آثار هنری به نفع محک با چنین گستردگی و با حضور این جمع از هنرمندان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه فکر اولیه برپایی این نمایشگاه خیریه در بهمن ماه گذشته شکل گرفت، افزود: آقای احصایی اولین نفری بودند که کار خود را برای فروش فرستادند و تا زمان برگزاری نمایشگاه نزدیک به یکصد اثر به نمایشگاه رسیده است. سلحشور افزود: در ابتدا قرار بود که نمایشگاه در محل گالری برگزار شود، اما کثرت آثار که البته اتفاق بسیار خوبی است باعث شد تا به فکر برگزاری نمایشگاه در محل وسیع‌تری باشیم.
وی با تشکر از مدیران مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران گفت: سرانجام قرار شد تا نمایشگاه در تالار آبی مجموعه نیاوران برگزار شود.
مدیر گالری دی با بیان اینکه کل درآمد حاصل از این نمایشگاه به موسسه خیریه محک تعلق خواهد گرفت، گفت: پیش‌ بینی‌ ما این است که نمایشگاه «رنگ عشق» فروش خوبی داشته باشد، چرا که هم مردم به محک اعتماد دارند و هم اینکه لطفشان شامل حال گالری دی بوده است. وی در پایان با سپاس ویژه از ابراهیم حقیقی به خاطر طراحی پوستر و کارت دعوت از همه کسانی که او را در راه‌اندازی این نمایشگاه خیریه یاری دادند، تشکر کرد. نمایشگاه «رنگ عشق» پس از افتتاحیه تنها دو روز برپا خواهد بود. شما هم سری به این نمایشگاه بزنید، حتی اگر خریدار نیستند. بگذارید بچه‌های محک و همیاران دریادلشان باور کنند که تنها نیستند. شاید این نمایشگاه پلی برای پیوند شما با خانواده بزرگ محک باشد. باور کنید عشق بازی به همین آسانی است...