گزارش فیلم‌های آخر هفته

نمایی از فیلم مادر من

فیلم سینمایی «نبرد واترلو» با نام اصلی «واترلو» امشب ساعت ۲۲ در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود.

«نبرد واترلو» به کارگردانی سرگئی بوندارچوک فیلمساز معروف روس و تهیه‌کنندگی دینو دو لارنتیس درباره نبرد معروف واترلو است و در آن راد استایگر به نقش ناپلئون بناپارت ظاهر شده است.

فیلم تلویزیونی «تکه‌ای از آسمان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی فردا ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه یک پخش می‌شود. این فیلم با عنوان قبلی «شرق بهشت» داستان آزاده‌ای است که پس از ۲۰ سال اسارت به وطن باز می‌گردد.

فیلم تلویزیونی «سفری به سوی جهنم» با نام اصلی «سفر مرگبار» امشب ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

فیلم فنلاندی «مادر من» به کارگردانی کلاوس هارو فردا ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی Next of Kin یا «خویشاوند نزدیک» به کارگردانی جان اروین امشب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه سه می‌رود. پاتریک سوئیزی، لیام نیسن، هلن هانت، بیل پکستن و بن استیلر در این فیلم ۱۰۸ دقیقه‌ای نقش‌آفرینی کرده‌اند که تولید سال ۱۹۸۹ آمریکا است.

تریلر جنایی «خویشاوند نزدیک» بر مبنای داستانی به همین نام نوشته مایکل جنینگ ساخته شد و داستان درباره ترومن گیتس با بازی سوئیزی است که در اداره پلیس شیکاگو خدمت می‌کند و می خواهد قاتل برادرش را پیدا کند.

فیلم سینمایی «مشق شب» به کارگردانی عباس کیارستمی فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ در قالب برنامه صد فیلم از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم تحقیقی مصور درباره تکالیف شب بچه‌ها است و از زبان خود بچه‌ها به طرح این موضوع می‌پردازد. بی‌اطلاعی بچه‌ها از روش‌های جدید تدریس و سیاست‌های آموزشی در مدارس از جمله مسائلی هستند که در فیلم طرح می‌شود. فیلم مستقل «مردی روی نیمکت» فردا شب ساعت ۲۰:۳۰ در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم را مایکل شرودر کارگردانی کرده و در آن کریستوفر پلامر، مایکل آنگارانو و رابرت واگنر نقش‌آفرینی می‌کنند.