دولت در راستای ساماندهی بازار و پیشگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات و نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها با تشکیل کار گروه ویژه کنترل بازار با مسوولیت وزیر بازرگانی موافقت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی با تشکیل کار گروه ویژه کنترل بازار مرکب از وزرای بازرگانی، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، دادگستری و معاون اجرایی، معاون حقوقی و امور مجلس و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری، ‌با مسوولیت وزیر بازرگانی برای پیشگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات، نظارت بر قیمت گذاری کالاها توسط واحد‌های صنعتی، اجرای سیستم استفاده از کارت هوشمند، تصویب ساختار، تشکیلات و نیروی انسانی مناسب برای مقابله با افزایش قیمت‌ها و سایر اقدامات مورد نیاز موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، تصمیم‌گیری در زمینه امور اجرایی موضوع کنترل بازار به کلیه اعضای کار گروه به عنوان نمایندگان ویژه رییس‌جمهور و تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به این موضوع به وزیران عضو کار گروه تفویض می‌شود.

بر این اساس، تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو کار گروه (حسب مورد) در حکم تصمیمات رییس‌جمهور و هیات وزیران بوده و با رعایت ماده ۱۹ آیین‌نامه داخلی هیات دولت قابل صدور است.