سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: فیلم «ده رقمی» پس از اتمام اکران «قرنطینه»، به اکران در بیاید و همچنین از این هفته «حس پنهان» به‌جای «همخانه» اکران ‌شود، ضمن این که در این جلسه اجرای بلیت نیم‌بها در شهرستان‌ها به عنوان «هدیه تابستانی» اعلام شده است.

«محمدرضا صابری» در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با تشکیل جلسه شورای صنفی نمایش، قرار بر این شد که در حال حاضر بلیت نیم‌بها در روزهای شنبه به فروش برسد ولی به جز شنبه‌ها، روزهای سه‌شنبه نیز بلیت سینماها، نیم‌بها باشد.

وی ادامه داد: برای کلیه مردم خوب کشورمان امسال هدیه تابستانی خواهیم داشت که با توجهی که به رفاه مردم و تامین اوقات فراغت آنها صورت گرفته است، قرار شده تا طرح بلیت نیم‌بها که قبلا فقط در تهران بود، بنا به تصمیم شورا، در تمام شهرستان‌های کشور اجرا شود، در روزهای مذکور بلیت‌ ‌سینما، نیم‌بها به فروش می‌رسد.

صابری افزود: ابتدا قرار بود روز دوشنبه به روزهای عرضه بلیت نیم‌بها اضافه شود، اما به دلیل اینکه بین شنبه و دوشنبه فقط یک روز فاصله می‌افتاد به این اجماع رسیدیم که روز سه‌شنبه را به عنوان دومین روز نیم‌بها بودن بلیت سینما انتخاب کنیم. صابری همچنین خبر از تعویض فیلم‌های سینمایی اکران داد و گفت: به جای فیلم «همخانه» (مهرداد فرید) فیلم «حس پنهان» (مصطفی رزاق‌کریمی) از روز چهارشنبه همین هفته (۵ تیر) در گروه سینمایی آزادی به نمایش عمومی در خواهد آمد. همچنین از هفته آینده (چهارشنبه ۱۲ تیر) فیلم «ده رقمی» (همایون اسعدیان) با پایان یافتن ۷ هفته قرار داد «قرنطینه» (منوچهر هادی) با گروه عصر جدید، جایگزین این فیلم می‌شود. وی با بیان این نکته که ظرف ۱۵روز آینده یک گروه سینمایی خاص برای نمایش فیلم‌های ارزشمند فرهنگی تشکیل خواهد شد، گفت: در این فاصله دست‌اندرکاران هر فیلمی که پروانه ساخت و نمایش از اداره کل نظارت و ارزشیابی داشته باشد و تا به حال موفق به اکران نشده‌، می‌تواند به اداره نظارت نامه‌ای ارسال کند و فیلم خود را معرفی نماید تا با کار کارشناسی که روی آن صورت بگیرد در چرخه اکران جای بگیرند.

وی در انتها گفت: در این برنامه یک سری سینما مشخص خواهد شد که فیلم‌های فوق را به نمایش در بیاورند که در تعامل با اداره نظارت و سینماهای کشور اتفاق خواهد افتاد.