دنیای‌اقتصاد- اظهارات اخیر رییس‌جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق در متهم کردن مجلس هفتم به عنوان یکی از عوامل ایجاد تورم، واکنش یکی از نمایندگان شاخص اصولگرای مجلس هفتم و البته حامی دولت را برانگیخت. احمدی‌نژاد در اظهارات خود تاکید کرده بود که اضافه کردن ۱۱هزار میلیارد تومان به سهم بودجه جاری و مصرفی توسط مجلس هفتم، باعث رشد نقدینگی و افزایش نرخ تورم شده است. این سخنان اما با پاسخ نادران مواجه شد. به طوری که این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد باید مشاوران متخصص و امینی بگیرند که صادقانه مسائل را با وی در میان بگذارند تا اقدامات و سخنان ایشان جنبه تبلیغاتی نگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نادران، نماینده تهران در مجلس هفتم که با حمایت جمعیت ایثارگران و از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس هشتم نیز شده است، درباره این سخن احمدی‌نژاد که افزایش ۱۱هزار میلیارد تومان به بودجه جاری و مصرفی از سوی مجلس را یکی از عوامل نقدینگی و رشد تورم خوانده بود، گفت: «متاسفانه مشاور‌های درست و خوبی به ایشان نمی‌دهند.»

وی افزود: «اگر آنان که علم اقتصاد خوانده‌اند مشاوره درست می‌دادند، رییس‌جمهور هیچ گاه این حرف‌ها را نمی‌زدند.» نادران با بیان اینکه بین عملیات حسابداری در بودجه و اتفاقات واقعی که در علم اقتصاد رخ می‌دهد تفاوت وجود دارد، گفت: «بین این دو فاصله است و آنها که به رییس‌جمهور مشاوره می‌دهند باید این تفاوت‌ها را درک کرده و به رییس‌جمهور نیز بگویند که متاسفانه چنین نمی‌کنند.»

نماینده تهران در توصیه‌ای به رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد باید مشاران امینی بگیرند که صادقانه مسائل را با وی در میان بگذارند تا اقدامات و سخنان ایشان جنبه تبلیغاتی نگیرد.» احمدی‌نژاد دوشنبه شب هفته در دیدار با دانشجویان دانشگاه امام صادق که از ساعت ۲۱ الی یک بامداد در نهاد ریاست‌جمهوری انجام شد، با بیان اینکه در بودجه ۸۷ توسط مجلس هفتم ۱۱هزار میلیارد تومان به سهم بودجه جاری و مصرفی اضافه شده است، گفته بود جالب این که کسانی که این مبلغ را به سهم بودجه جاری افزودند که مدام در سخنان و مصاحبه‌های خود نقدینگی را باعث افزایش تورم عنوان می‌کنند.» احمدی‌نژاد همچنین با تاکید براینکه دولت هزینه‌های جاری را به شدت محدود و فشرده کرده است، اظهار داشت: «تاکنون چنین معمول بوده است که دولت‌ها بودجه عمرانی را کم می‌کردند و بودجه جاری را بالا می‌بردند، اما امروز در دولت نهم برعکس این عمل می‌شود.»

دولت نهم طی ماه‌های گذشته برای تبرئه خود در مساله تورم عوامل مختلفی از جمله مجلس را به عنوان عامل تورم معرفی می‌کند. چه همین مساله یعنی وارد کردن اتهام از سوی مجلس و دولت به یکدیگر برخی از مراجع را برآن داشته بود تا این دوقوه را به تعامل با یکدیگر برای رفع مساله تورم دعوت کنند. هرچند فرافکنی در برخورد با مساله تورم تنها به نقش مجلس معطوف نشد و در سال جدید رنگ جدیدی نیز به خود گرفت. به‌طوری که احمدی‌نژاد در دور جدید سفرهای استانی خود و در اولین مقصد یعنی قم، عملکرد برخی از نهادهای درونی دولت از جمله بانک مرکزی و وزارت اقتصاد (پیش از برکناری دانش جعفری) را در کنار افزایش نرخ‌های جهانی به عنوان عوامل ایجاد تورم در کشور معرفی کرده بود.