تجلیل از استاد احمد اسفندیاری

دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر ویژه جوانان زیر ۲۵ سال با معرفی ۶ برگزیده، ۹ تقدیر شده و تجلیل از یک عمر تلاش پرثمر هنری «احمد اسفندیاری» شامگاه آخرین لحظات بهار ۸۷ به کار خود پایان داد و این در حالی است که بخش نمایشگاهی آن در فرهنگسرای نیاوران امروز تمدید شد. در این مراسم «حسین خسروجردی»، رییس هیات داوران جشنواره به نمایندگی از فرح اصولی، محمدعلی بنی‌اسدی و حبیب‌ا... صادقی شورای داوران دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر بیانیه این شورا را قرائت نمود. در این بیانیه از جوانان خواسته شد تا «شوق خلاقیت» را به عنوان یک «ودیعه الهی» گرامی دارند. شورای داوران «توجه به هویت، تلاش برای بیان صادقانه، اهمیت دادن به طراحی و درک درست از مبانی‌ هنرهای تجسمی، دوری جستن از فانتزی مطلق و گرایش به مفهوم را از شاخصه‌های آثار دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر دانستند.»

بر اساس آرا هیات داوران «مرتضی پورحسینی»، برگزیده نخست جشنواره و برنده یک هفته سفر مطالعاتی به فرانسه شد. لیلا رشیدی نفر دوم و برنده جایزه ۷۰۰هزار تومانی، «الهام بابایی» نفر سوم و برنده جایزه ۶۰۰هزار تومانی، «افشین چیذری» نفر چهارم و برنده جایزه ۵۰۰هزار تومانی، «محمود مختاری» نفر پنجم و برنده جایزه ۴۰۰هزار تومانی و «حسن روح‌الامین» نفر ششم و برنده جایزه ۲۰۰هزار تومانی شد. همچنین هیات‌ داوران در بخش نقاشی با مداد رنگی از «سپیده تیموری» و «زهرا بختیاری»، در بخش پوستر از «سیمین هنرور»، «امیرحسین میرطالبی‌پور» و «ساینا حشمتی» و در بخش طراحی از «سیاوش تصاعدیان»، «همین نسیمی»، «یاسر میرزایی» و «میلاد نعمتی» تقدیر نمود.

در این مراسم از «یاسمین سینایی» به پاس برپایی کارگاه‌های موزه‌ در چمدان، «ژوان شاطریان» نوازنده نوجوان ۹ ساله تنبک و «مریم خوانساری»، مدیر دبیرخانه جشنواره دامون‌فر تقدیر شد.