دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به این‌که نهاد مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه در دست اصولگرایان اداره می‌شود، قبول دارم که اصولگرایان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند. محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، ایجاد وحدت میان جریان اصولگرا در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را ضروری دانست و ادامه داد: اگرچه ممکن است در راه تحقق وحدت موانعی وجود داشته باشد، اما ما باید به رفع این موانع بپردازیم و به ایجاد عواملی که به شکل‌گیری وحدت منجر می‌شود، بیاندیشیم.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم سازوکار اتخاذ شده از سوی اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم که با تشکیل جبهه متحد اصولگرایان تحقق پیدا کرد، با تفاوت‌هایی، می‌تواند برای انتخابات ریاست جمهوری هم موثر باشد.

وی تاکید کرد: من مانع مهمی برای وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری احساس نمی‌کنم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در ادامه با بیان این‌که «توجه به اصول اصلی نظام در نهاد مهم مجلس شورای اسلامی یک ضرورت دائمی است»، گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد میان مسائل مختلفی که مردم با آن مواجه هستند و مجلس شورای اسلامی باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهد، توجه به رسیدگی و تصویب طرح‌هایی در راستای مسائل اقتصادی است.

وی در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان با توجه به در دست داشتن بخش‌های مهم حاکمیت چه سازوکارهایی را باید در بحث حل مشکلات اقتصادی اتخاذ کنند، گفت: اگرچه قسمتی از اشکالات موجود در این زمینه مربوط به نابسامانی‌های بین‌المللی و قسمتی مربوط به توطئه‌هایی است که علیه نظام جمهوری اسلامی اعمال می‌شود، اما قسمتی هم به اتخاذ سیاست‌هایی از سوی ما مربوط می‌شود که برخی از آنها خوب و کار ساز بوده و برخی هم قابل انتقادند.