ایران هرگز توقف فعالیت غنی‌سازی اورانیوم را که خواسته نامشروع غرب و به ویژه آمریکا است، نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس تی وی، علی اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که دیروز در کنفرانسی درباره عاری‌سازی خاورمیانه از تسلیحات کشتارجمعی در لندن سخنرانی می‌کرد، با بیان و تاکید بر این مطلب گفت: ایران به آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود اطلاع‌رسانی کرده و به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است. وی افزود: محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود اعلام کرد که تمام ابهامات درباره برنامه هسته‌ای ایران برطرف شده، اما آمریکا با قلدری هنوز اصرار دارد که ایران توضیحات بیشتری بدهد.

نماینده ایران در شورای حکام در بخش دیگری از اظهارات خود، اسرائیل را بزرگ‌ترین منبع خطر در منطقه توصیف کرد و گفت: رژیم اسرائیل رژیمی است که مانع به وجود آمدن خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای شده و تبدیل به منشا بی ثباتی و ناامنی در منطقه در طول شش دهه از عمر خود شده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز واکنشی قدرتمندانه به زرادخانه‌های اتمی اسرائیل نشان نداده و این به سبب نفوذ آمریکا و متحدان آن و تنها نقطه ضعف آژانس است.

سلطانیه خاطرنشان کرد: ایران خود یکی از قربانیان تسلیحات شیمیایی است و طی هشت سال دفاع مقدس خود هزاران غیر نظامی در این جنگ از سوی رژیم دیکتاتور صدام شهید شدند.

نماینده ایران در آژانس، این دوره را نقطه‌ای تاریک در تاریخ سازمان ملل توصیف کرد.