مدیر عامل شرکت ملی نفت از ارائه لایحه متمم بودجه سال ۸۷ مبنی بر درخواست ۶ تا ۵/۷‌میلیارد دلاری برای واردات بنزین و گازوئیل خبر داد.

سیف‌‌ا... جشن‌ساز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: هم اکنون این لایحه در حال تنظیم شدن است تا پس از بررسی نهایی به مجلس ارائه شود. وی گفت: با توجه به گران شدن قیمت فرآورده‌های نفتی در بازارهای جهانی، اعتبار ۵/۳‌میلیارد دلاری مصوبه بودجه سال ۸۷ تا پایان مرداد ماه به پایان می‌رسد. وی تصریح کرد: بر این اساس به منظور واردات بنزین و گازوئیل تا پایان سال میزان ۶ تا ۵/۷‌میلیارد دلار اعتبار نیاز است که به زودی نهایی شده و به مجلس ارائه می‌شود. جشن‌ساز تاکید کرد: هم اکنون بنزین در بازارهای جهانی به قیمت ۱۲۰۰دلار در هر تن معامله می‌شود.

کمتر از یک هفته پیش نیز دولت لایحه‌ای را با قید دو فوریت به مجلس ارائه کرده بود که در صورت تصویب دولت اجازه می‌یابد ۵میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت و برای واردات کالاهای اساسی هزینه کند. مجلس البته در جلسه چهارشنبه گذشته دو فوریت این لایحه را رد کرد، اما یک فوریت آن را به تصویب رساند تا پس از طرح در کمیسیون باز در صحن علنی مطرح شود.