نماینده مردم تهران و رییس سابق کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس گفت: قانون اصل ۴۴ روز شنبه ۲۵ خرداد توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

الیاس نادران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار کرد: در این جلسات تقریبا تمام موارد نظر مجلس تایید شد و تنها مواردی به منظور کامل‌تر و دقیق‌تر شدن اجرای این قانون به آن اضافه شد. وی تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها و ساختار قانون اجرای اصل ۴۴ در مجمع تغییر خاصی نکرده و تنها مواردی که احتیاج به تکمیل داشت، کامل‌تر شده است.

وی با بیان اینکه تنها یک مورد از تغییرات مورد نظر مجمع باقی مانده است، تصریح کرد: این مبحث نیز در جلسه آتی بررسی خواهد شد و پس از برگزاری این جلسه در روز شنبه هفته آینده، قانون اصل ۴۴ به منظور اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره تغییرات ایجاد شده در این قانون گفت: به عنوان مثال انواع اختیاراتی که سازمان خصوصی‌سازی در ادغام، تجزیه و اشکال مختلف فراهم‌سازی زمینه خصوصی‌سازی شرکت‌ها دارد، بهتر و کامل‌تر شده است.

وی افزود: علاوه بر این پیشنهاد شد که مصوبات شورای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در امور اجرایی که با ریاست رییس‌جمهور و با عضویت وزرا تصویب می‌شود، برای رییس مجلس ارسال شود و اگر رییس مجلس آن را مغایر با قانون تشخیص داد، رییس‌جمهور مصوبه را برای اصلاح یا لغو به شورا ابلاغ کند.