سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مواضع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درخصوص ماهیت برنامه‌های هسته‌ای ایران و تهدیدآمیز خواندن آن اظهار کرد: این ارزیابی کاملا یک‌سویه و غیرواقعی است و با حقایق مربوط به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران مغایرت آشکار دارد و غیرقابل قبول است. به گزارش ایسنا، محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از این‌گونه نگرش‌های فرصت‌طلبانه، بیان این مسائل را ناشی از القائات صهیونیستی و توهم‌زدگی این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرد و افزود: موضع این نامزد، خلاف اظهارات تبلیغاتی اعلام شده وی مبنی بر برخورد با لابی‌گری در آمریکا است و مردم و نخبگان آمریکا از این‌که جایگاه مستقل آمریکا تا این میزان تنزل یافته است، نگران هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت‌های مستقل و آزاده را سیاست ناشی از اصول و ارزش‌های پذیرفته شده بین‌المللی از جمله منشور سازمان ملل متحد عنوان و بر ادامه آن تاکید کرد.

هفته گذشته باراک اوباما، سناتور ایالت ایلینویز آمریکا پس از احراز نامزدی رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، طی سخنانی در جمع لابی صهیونیست‌ها در آمریکا، ایران را بزرگترین خطر برای رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، اوباما، نامزد سیاهپوست که شامگاه سه‌شنبه به عنوان نامزد رسمی حزب دموکرات انتخاب شد، طی سخنانی در جمع کمیته امور اسرائیلی‌های آمریکا (ای پک) گفت: هیچ تهدیدی بزرگتر از ایران برای اسرائیل وجود ندارد. وی با بیان اینکه از اسرائیل در مقابل تهدید‌های ایران محافظت خواهد کرد، مدعی شد: من تا حد توانم با تهدیدات ایران مقابله خواهم کرد.