کیومرث پوراحمد جوایز و یادگارهای خود را به «موزه سینما» اهدا کرد

«کیومرث پوراحمد» جوایز و یادگارهای خود را برای ثبت در تاریخ به موزه سینما اهدا کرد.

روابط عمومی موزه سینما اعلام کرد: این یادگار‌ها شامل ۲۱ جایزه از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی ۲۹ لوح تقدیر و سپاس، ۴ دیپلم افتخار تعداد زیادی فیلمنامه، یادداشت، نامه، لوازم اکساسوار و ... می‌شود.

پوراحمد در یادداشتی و در رابطه به انگیزه‌اش از تحویل یادگارها و جوایز خود به موزه سینما نوشته است: «ما ماندنی نیستیم، می‌میریم، دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد و بعد از مرگ ما هر چند عزیز، خانواده می‌ماند با انبوهی فیلمنامه، نامه، یادداشت و ....

تصمیم گرفتم تا همه یادگارهای یک عمر سینمایی‌ام را به موزه سینما هدیه کنم تا برای همیشه محفوظ بماند و ضمن فراهم شدن امکان استفاده محققان، به غنای موزه نیز کمک کرده باشم.»

این کارگردان برجسته کشور ضمن توصیه به فیلمسازان و تهیه‌کنندگان برای تحویل یادگارها حتی عکس‌ها و راش‌های پشت صحنه فیلم‌های خود به موزه سینما می‌افزاید: «این سینما را ما به وجود آورده‌ایم، ما سلامتی و هستی، جوانی و عمرمان را به سینما داده‌ایم و برای پایداری آن خون دل‌ها خورده‌ایم.»

پوراحمد می‌نویسد: «در عوض سینما هم به ما سلامتی، عشق، شادی، جوانی و عمر جاودان داده است.»

وی تاکید می‌کند: «موزه سینما می‌تواند و باید آینه تمام نمای رنج‌ها و عشق ما به سینما باشد، آینه تمام نمای سرخوردگی‌ها و سرزندگی‌ها، آینه تمام نمای شکست‌ها و پیروزی‌ها و تمثیل آن سنگ صیقل یافته نقاشان رومی مولانا که شفافیت‌اش، جلوه‌گری‌اش و نمودش را از آینه بسی آینه‌وش‌تر می‌کند. باشد که چنین باشد.»