دبیرکل جامعه زینب(س) گفت: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید مشخص کنند که فعالیت‌های سیاسی آنها بر چه مبنایی است و در این صورت مردم هم تکلیف خودشان را می‌دانند. مریم بهروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت مرزبندی گروه‌های سیاسی با بیگانگان و تاکید بر این‌که «گروه‌های سیاسی باید وضع‌شان را مشخص کنند و به خود نگاهی دوباره بیندازند»، تصریح کرد: اصولگرایان اساسا گروه‌هایی هستند که نه تنها هیچ‌گونه وابستگی فکری، نظری و عملی با بیگانگان ندارند، بلکه حتی روش و نظر مقابله‌ای با بیگانگان دارند.

وی با بیان این‌که «از مبنای فکری و موضع‌گیری گروه‌هایی می‌توان نوع الگوبرداری آنان از غرب و بیگانگان را فهمید»، اظهار کرد: کسانی که بیگانه و غرب را الگوی خود قرار می‌دهند، خاستگاه‌شان بر اساس سکولار است. ولی گروه‌های انقلابی و پیرو خط امام و رهبری هم به احکام نورانی اسلام پایبند هستند و هم خاستگاه مبانی فکری و روش‌هایشان مستقلانه و آزادمنشانه است.

دبیرکل جامعه زینب(س) ادامه داد: گروه‌های سیاسی باید خودشان را ارزیابی کنند؛ چراکه شاید برخی از آن‌ها ناخودآگاه گرفتار مقولات سیاسی شده‌اند که نباید می‌شدند و اگر در این راستا از بیگانگان هم پیروی می‌کنند، می توانند خود را اصلاح کنند، اما اگر به این پیروی اعتقاد دارند و راه رشد و ترقی خود را الگو گرفتن و پذیرفتن مبانی فکری - سیاسی بیگانگان می‌دانند، این را هم برای خود و هم برای دیگران روشن کنند.