وزیر نیرو: کلیدهای خاموشی خودکار است

یک منبع آگاه در وزارت نیرو به خبرگزاری فارس گفته‌است که به احتمال زیاد هر خانواری در تهران روزانه بین یک تا سه ساعت خاموشی برق را تجربه خواهد کرد. به‌گفته وی، تقسیم‌بندی نقاط مختلف تهران برای خاموشی برق به گونه ای است که در برخی از نقاط که مراکز تجاری در آن منطقه بیشتر است، در ساعات پایانی و مناطق مسکونی در طول روز خاموشی داشته باشند. رویداد

روزانه یک تا سه ساعت خاموشی برق در تهران

یک منبع آگاه در وزارت نیرو گفت: تقسیم‌بندی‌های خاموشی برق در تهران انجام شده و به احتمال زیاد هر خانواری روزانه بین یک تا سه ساعت خاموشی برق را تجربه خواهد کرد.

این منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: تقسیم‌بندی‌های خاموشی برق برای نقاط مختلف تهران انجام شده و برخی از مناطق در روز و برخی از مناطق در شب بین یک ساعت تا سه ساعت خاموشی برق خواهند داشت.

این منبع آگاه با بیان اینکه این وضعیت چرخشی خواهد بود، افزود: به‌رغم اینکه بارها به مشترکان برق هشدار داده شده که برای جلوگیری از خاموشی برق باید ۱۰‌درصد صرفه‌جویی صورت بگیرد، اما خبرها حاکی از این است که این صرفه‌جویی انجام نشده است و ناگزیر هستیم برای جبران کمبود تولید برق خاموشی اعمال کنیم.

وی ادامه داد: تقسیم‌بندی نقاط مختلف تهران برای خاموشی برق به گونه ای است که در برخی از نقاط که مراکز تجاری در آن منطقه بیشتر است، در ساعات پایانی و مناطق مسکونی در طول روز خاموشی داشته باشند البته این وضعیت چرخشی است و تغییر می‌کند.

در گزارش دیگری از خبرگزاری فارس در زمینه اطلاع‌رسانی ضعیف روابط‌عمومی وزارت نیرو و توانیر درباره خاموشی‌ها آمده است: در حالی که نقاط مختلف تهران همواره با خاموشی برق مواجه می‌شود، روابط‌عمومی وزارت نیرو هیچ اطلاع‌رسانی در زمینه میزان خاموشی و دلایل آنها ارائه نمی‌کند و مدیر روابط‌عمومی وزارت نیرو با علم به اینکه وزیر نیرو تاکید کرده است باید دلایل خاموشی برق را به اطلاع عمومی برساند و آنها را به صرفه‌جویی تشویق کند، همواره سکوت خبری خود را ادامه می‌دهد.

به دنبال خاموشی‌های چند ساعته طی شب‌های گذشته، برخی از مشترکان برق عنوان می‌‌کردند که هر روز قطعی برق داریم .

براساس گزارش خبرگزاری فارس، صرفه‌جویی ۱۰درصدی را باید از واحدهای تجاری و مسکونی بالای شهر خواست؛ زیرا ساکنان مناطق جنوبی شهر میزان برق مصرفی بالایی ندارند.