آخر هفته با تلویزیون - ۹ خرداد ۸۷

فیلم سینمایی «بازداشت» امشب ساعت ۲۲ در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود. درام ۱۲۰ دقیقه‌ای «بازداشت» با نام اصلی «Bopha» محصول ۱۹۹۳ با بازی دنی گلاور بر مبنای نمایشنامه پرس امتوآ ساخته شد. این فیلم اولین و تنها تجربه کارگردانی مورگان فریمن بازیگر سیاهپوست و برنده اسکار است.

مالکوم مکداول، آلفره و وودوارد و ماریوس ویرز از دیگر بازیگران این پروژه هستند. داستان فیلم «بازداشت» در آفریقای جنوبی دوران آپارتاید روی می‌دهد و گلاور نقش یک پلیس سیاهپوست را بازی می‌کند که مردی شریف است و به کاری که انجام می‌دهد، اعتقاد دارد.

فیلم تلویزیونی «طعم باران» به کارگردانی محمود زنده‌نام و تهیه‌کنندگی علیرضا اسحاقی فردا ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه اول پخش می‌شود. این فیلم به نویسندگی عباس شیرمحمدی ساخته شده و شبنم قلی‌خانی، شیوا خنیاگر، حمید مظفری، مهدی فقیه و اکبر قدمی در آن بازی کرده‌اند.

داستان «طعم باران» درباره مادر و دختری است که تصادف می‌کنند و مادر به کما می‌رود. بعد از آنکه او به هوش می‌آید اتفاقاتی روی می‌دهد و ...

فیلم سینمایی «بچه مریخی» امروز ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. درام افسانه‌ای علمی «بچه مریخی» به کارگردانی منو مه‌یز با بازی جان کیوساک، آماندا پیت و بابی کولمن ساخته شد. کیوساک در این فیلم نقش نویسنده‌ای را بازی می کند که پس از مرگ همسرش، یک پسر بچه ناآرام را که فکر می‌کند او یک مریخی است، به فرزندی می‌پذیرد.

فیلم «بچه مریخی» محصول سال ۲۰۰۷ آمریکا به مدت ۱۰۶ دقیقه است که فروش جهانی آن در حدود ۹میلیون دلار شد. مه‌یز کارگردان این اثر متولد ۱۹۵۴ هلند و کارگردان فیلم‌هایی چون «ماکس»، «مانولت» و «کاپا» است. او در عین حال که فیلمنامه‌نویس است سال ۱۹۸۶ برای «رنگ ارغوانی» استیون اسپیلبرگ نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

داستان «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» اسپیلبرگ نیز نوشته اوست. فیلم «بچه مریخی» بر مبنای رمان کوچک «بچه مریخی» دیوید جرولد نویسنده داستان‌های افسانه‌ای علمی ساخته شد.

فیلم تلویزیونی «درخت جان» به کارگردانی فرهاد مهرانفر و تهیه‌کنندگی محمدرضا سرهنگی فردا ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. در این فیلم انیس شکوری و علی امیری بازی کرده‌اند و فیلم زندگی ساده عشایر را در مناطق جنگی به تصویر می‌کشد. «درخت جان» روایتگر مردی است که تمام همت خود را برای قطع درخت مقدس به کار می‌گیرد و دچار حادثه می‌شود...

فیلم «توفان ارغوانی» امشب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم را تدی چان سال ۱۹۹۹ بر مبنای فیلمنامه جوجو هوی، اوی وا لام و کلارنس ییپ جلوی دوربین برد. در این فیلم ۱۱۲ دقیقه‌ای محصول هنگ‌کنگ دانیل وو، کام کوک لیونگ، امیل چو و جوسی هو نقش‌آفرینی کردند.

داستان فیلم «توفان ارغوانی» درباره گروهی خلافکار است که برای ماموریتی به هنگ‌کنگ می‌آیند. یکی از آنها که بسیار خشن و وفادار به گروه است به دلیل ضربه مغزی حافظه خود را از دست می‌دهد و ...‌. فیلم سینمایی «بیست‌هزار فرسنگ زیر دریا» فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ در قالب برنامه صد فیلم از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این فیلم آمریکایی را ریچارد فلایشر سال ۱۹۵۴ به مدت ۱۲۷ دقیقه ساخت.

در خلاصه داستان این فیلم آمد: اقیانوس آرام، سال ۱۸۶۸، یک ناو جنگی مامور نابودی هیولایی می‌شود که کشتی‌های فراوانی را غرق کرده است و ...

فیلم «مایکل کلیتن» هم فردا ساعت ۲۰:۳۰ در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول روی آنتن می‌رود. تریلر حقوقی و نامزد اسکار «مایکل کلیتن» را تونی گیلروی نوشته و کارگردانی کرده که بیشتر برای نوشتن فیلمنامه مجموعه سینمایی موفق «بورن» با بازی مت دیمن شهرت دارد.

جورج کلونی در این فیلم نقش کار چاق‌کن یک موسسه حقوقی بسیار معتبر در نیویورک را بازی می‌کند که می‌کوشد با فروپاشی ذهنی یک همکار و فساد در محل کار خود کنار بیاید. تام ویلکینسن و تیلدا سوئینتن دیگر بازیگران این فیلم ۱۱۹ دقیقه‌ای آمریکایی هستند.

«مایکل کلیتن» اولین بار در دنیا در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره فیلم تورنتو نیز پخش شد.

فیلم «دغل‌باز» با نام اصلی «داستان یک مزرعه آفریقایی» فردا ساعت ۱۴:۱۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم ساخته دیوید لیستر با حضور جلال مقامی، حمید منوچهری، زهره شکوفنده، ناهید امیریان، نسیم رضاخانی و حسن کاخی دوبله شد. فیلم بر اساس رمان اولیو شراینر نویسنده آفریقای جنوبی ساخته شده و داستان آن سال ۱۸۷۰ اتفاق می‌افتد. ریچارد ای، گرانت، آرمین مولر اشتال و کارین فان درلاگ در فیلم بازی کرده‌اند.