دنیای اقتصاد- بنابر گزارش خبرگزاری‌ها، در جلسه فراکسیون اصولگرایان که اکثریت مجلس هشتم را تشکیل می‌دهند، بیش‌از ۲۲۰نفر حضور داشتند که ۱۶۱نفر به لاریجانی و ۵۰نفر به حدادعادل رای دادند. ۷نفر دیگر رای سفید به گلدان‌ها ریختند. اکثریت مجلس هشتم به ریاست لاریجانی رای دادند

علی لاریجانی منتخب مردم قم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی دیروز عصر در جلسه فراکسیون اصول‌گرایان به عنوان کاندیدای این فراکسیون برای تصدی ریاست مجلس هشتم انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان اصول‌گرای مجلس هشتم در دومین جلسه این فراکسیون دکترعلی لاریجانی را با ۱۶۰ رای موافق از مجموع ۲۱۷ رای اخذ شده به عنوان رییس مجلس برگزیدند. غلامعلی حداد عادل به عنوان دیگر کاندیدای ریاست مجلس با کسب ۵۰ رای از این سمت بازماند. ۷ رای سفید نیز به گلدان‌های رای گیری ریخته شد. دراین جلسه لاریجانی و حداد عادل کاندیداهای اصول‌گرایان برای تصدی ریاست مجلس به ترتیب به مدت ۳۰ و ۴۰ دقیقه درباره راهکارهای مشخص هیات رییسه برای اداره بهتر مجلس هشتم سخن گفتند. در این جلسه که ۲۲۹ نماینده اصول‌گرای مجلس هشتم حضور داشتند، حداد عادل موفق به کسب رای کافی از سوی نمایندگان حاضر نشد و طبق قرار قبلی نمایندگان وی باید به نفع علی لاریجانی در انتخابات ریاست مجلس هشتم کناره‌گیری کند. پیش از این ، عضو هیات‌مدیره فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم گفته بود: اصولگرایان تحول‌خواه و اصولگرایان رایحه خوش خدمت برای حمایت از حدادعادل و لاریجانی جلسات جداگانه‌ای برگزار کردند.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو هیات‌مدیره مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم پس از پایان کار مجلس هفتم در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود: روز شنبه اصولگرایان تحول‌خواه در ساختمان هشت بهشت جلسه‌ای داشتند که در این جلسه آقایان حسین فدائی، علیرضا زاکانی و احمد توکلی (منتخبان تهران) در مجلس هشتم حضور یافتند، وی افزوده بود: در این جلسه که حدود ۶۵ منتخب مجلس هشتم حضور یافتند در خصوص هیات رییسه مجلس رایزنی کردند و بر این نظر هستند که از غلامعلی حدادعادل به عنوان رییس مجلس هشتم حمایت کنند. همچنین اصولگرایان حامی دولت یا همان رایحه خوش خدمت در سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی جلسه‌ای برگزار کردند که در این جلسه حدود ۸۰ منتخب مجلس هشتم حضور یافتند و بر حمایت از علی لاریجانی برای رییس مجلس هشتم تاکید کردند.

میرتاج‌الدینی ‌همچنین گفته بود: منتخبان مجلس هشتم هم در جلسه اصولگرایان تحول خواه و هم در جلسه رایحه خوش خدمت حضور یافتند تا بتوانند در خصوص رییس و هیات رییسه مجلس بهتر تصمیم‌گیری کنند.همزمان محمدرضا باهنر، رییس کمیته انتخاب هیات رییسه مجلس هشتم ظرف یکشنبه شب یا دوشنبه شب در فراکسیون اصولگرایان اعلام کرده بود که امشب (یکشنبه) رییس مجلس هشتم انتخاب خواهد شد. محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس هفتم، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد اصولگرایان مجلس هشتم برای انتخاب رییس مجلس گفت: امروز (یکشنبه) کار انتخاب رییس مجلس هشتم را تمام می‌کنیم و اگر فرصت شود درخصوص نواب رییس هم تصمیم‌گیری می‌کنیم.وی با اشاره به جلسه یکشنبه شب منتخبان اصولگرای مجلس هشتم گفت: اگر کار امشب تمام نشود، فردا مجددا جلسه خواهیم گذاشت.باهنر از پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گرایش اکثر نمایندگان به ریاست علی لاریجانی خودداری کرد و گفت: خبر انتخاب رییس را به زودی اعلام می‌کنیم.