حمید رضا حاجی بابایی، عضو هیات رییسه مجلس هفتم اعلام کرد: آخرین جلسه هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه برگزار می‌شود.

حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نمایندگان مجلس هفتم در آخرین جلسه خود پس از نطق‌های پیش از دستور، بررسی چهار طرح و لایحه را نیز در دستور کار خود دارند. وی یادآور شد: همچنین قرار است گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران قرائت شود.

این در حالی است که پیش از این گفته می شد جلسه چهارشنبه گذشته آخرین جلسه کاری مجلس هفتم بوده و جلسه روز یکشنبه تنها به خداحافظی و اختتامیه دوره هفتم مجلس اختصاص می‌یابد.همچنان که به گفته حاجی‌بابایی، در آخرین نشست مجلس هفتم غلامعلی حداد عادل رییس مجلس نیز سخنرانی خواهد کرد که پس از این سخنرانی هدایایی از سوی رییس مجلس به نمایندگان اهدا می‌شود و در پایان نمایندگان مجلس هفتم عکس یادگاری خواهند گرفت.

این عضو هیات رییسه مجلس هفتم که در دوره بعد نیز جزو قانونگذاران خواهد بود، به مراسم افتتاحیه مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: ‌مراسم افتتاحیه مجلس هشتم روز سه‌شنبه هفتم خردادماه با حضور روسای سه قوه، ‌مسوول دفتر مقام معظم رهبری و مسوولان لشگری و کشوری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در آغاز این مراسم پیام مقام معظم رهبری به مجلس هشتم قرائت خواهد شد و سرپرست وزارت کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات مجلس هشتم ارائه خواهد کرد و مسوولان سازمان اداری مجلس نیز گزارشی را ارائه خواهند کرد.وی یادآور شد: پس از سخنرانی‌ها، انتخاب هیات‌رییسه سنی مجلس هشتم انجام می‌شود که محمد تقی رهبر نماینده اصفهان به عنوان رییس سنی و سید حسین هاشمیان به عنوان نایب رییس، پیمان فروزش و احمد رضا دستغیب به عنوان منشیان خواهند بود.

وی وظیفه هیات رییسه سنی را قرعه کشی برای شعب به منظور بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان ذکر کرد که پس از انتخاب اعضای ۱۵ شعبه، نخستین نشست مجلس هشتم به پایان می‌رسد و منتخبان مجلس هشتم برای تجدید پیمان با آرمان های امام‌خمینی‌(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عازم مرقد مطهر امام‌خمینی(ره) خواهند شد.

حاجی‌بابایی گفت: مجلس روز چهارشنبه هشتم خردادماه نیز جلسه دارد که در این جلسه هیات رییسه موقت انتخاب می‌شوند.

وی توضیح داد که هیات رییسه موقت در دو روز کاری تصویب اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس هشتم را بر عهده دارد.