یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هفتم گفت: اظهارات وزیر کار با آمار به دست آمده از میزان اشتغالزایی طرح بنگاه‌های زودبازده تناقض دارد. محمد عباسپور در گفت‌وگو با پایگاه خبری برنا، با انتقاد از اظهارات وزیر کار در رابطه با افزایش زمینه اشتغال در کشور پس از اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده اظهار کرد: آماری که وزارت کار در زمینه اشتغالزایی اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده بیان می‌کند، مربوط به کل برنامه‌های دستگاه‌های دولتی است و تنها مختص این طرح نیست.

وی افزود: براساس آمار کارگروه اشتغال استانداری آذربایجان غربی پس از اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده ۸۰هزار شغل در این استان ایجاد شده است، این درحالی است که به استناد گزارش مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی تنها ۸۰۰شغل جدید پس از اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده در این استان به وجود آمده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزارت کار برخی از آمار خود را براساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی مبنی‌بر تعداد افراد بیمه شده کشور بیان کرده است، در صورتی که بسیاری از آمار این سازمان در ارتباط با بیمه رانندگان، خادمین مساجد و زنان سرپرست خانوار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل وارد نشدن مرکز آمار کشور برای ارائه اطلاعات مستند از میزان اشتغالزایی طرح بنگاه‌های زودبازده، هریک از دستگاه‌های مرتبط با این موضوع آمار متفاوتی را عنوان کرده‌اند.