شهر کتاب ساعی با تغییر مدیریت به کار خود ادامه می‌دهد

مدیرعامل موسسه شهر کتاب در واکنش به خبر پلمب شدن شهر کتاب ساعی گفت: «به‌زودی شهر کتاب ساعی با تغییر مدیریت به کار خود ادامه می‌دهد.» مهدی فیروزان در گفت‌وگو با فارس، درباره بسته شدن شهر کتاب ساعی اظهار داشت: قرارداد اجاره آقای همایون مدت‌ها است که تمام شده و از چهار ماه پیش از هم به ایشان اخطار داده بودیم که تخلیه کنند. آقای همایون‌پور همزمان دو فروشگاه شهر کتاب و روشن را اداره می‌کنند، که به لحاظ مدیریتی نمی‌توانند فروشگاه شهر کتاب ساعی را به خوبی اداره کنند. مدیر عامل موسسه شهر کتاب اضافه کرد: «شهر کتاب ساعی باید از لحاظ مدیریتی در حد و اندازه فروشگاه‌های شهر کتاب باشد و استانداردها را رعایت کند.»

وی درباره نقش انتشارات فرزان روز در این میان، گفت: «در ابتدا انتشارات فرزان روز اقدام به اجاره شهر کتاب ساعی کرده بود. پس از پایان یافتن اولین قرار داد، آقای همایون‌پور که آن زمان مدیرعامل انتشارات فرزان روز بودند قرار داد را به نام خودشان و نه به نام انتشارات فرزان روز تمدید کردند. این در حالی بود که دیگر مدیران انتشارات فرزان روز از این تمدید اطلاعی نداشتند و ما هم نمی‌دانستیم که آقای همایون‌پور با همکاران خود در انتشارات فرزان روز اختلافاتی پیدا کرده است و فکر می‌کردیم به نمایندگی از آن انتشارات، شهر کتاب ساعی را اجاره کرده است.»

فیروزان گفت: «این موضوع باعث شد که مدیران انتشارات فرزان روز از آقای همایون‌پور برنجند و تصمیم گرفتند از ایشان شکایت کنند. بالاخره با اتمام مدت اجاره تصمیم گرفتیم که شهر کتاب ساعی را نه به آقای همایون‌پور و نه به انتشارات فرزان روز بسپاریم.»