گزارشی از اجرای نمایش در تالارهای تهران

در آخرین ماه از فصل بهار، تالارهای مجموعه تئاترشهر، سنگلج، هنر، وحدت و مولوی میزبان نمایش‌ها هستند. تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در این هفته میزبان نمایش «کانال کمیل» نوشته سیدحسین فدایی حسین به کارگردانی کوروش زارعی در ساعت ۱۹ است.

در این نمایش که تا سی‌ویکم خرداد ماه به روی صحنه است، سید جواد هاشمی، حسین مسافر آستانه، علی سرابی، مهدی فقیه و مهدی میرغیاثی به عنوان بازیگر حضور دارند. در تالار چهار سو هم نمایش «تبرئه شده» نوشته اریک جنسن و جسیکا بلنک تا دهم خرداد ماه به کارگردانی منیژه محامدی ساعت ۲۰ اجرا خواهد شد. در این نمایش محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، مجید جعفری، فرناز رهنما، عمار تفتی، محمود لاچینی، نادر نادرپور، محمد خداوردی، سام کبودوند و داریوش برزگر به عنوان بازیگر حضور دارند.

تالار سایه هم تا دوازدهم خرداد ماه میزبان علاقه‌مندان تئاتر با نمایش «غولتشن‌ها» نوشته کارلو گولدونی و کارگردانی حمید پورآذری است.

بر اساس این خبر، «رویای نیمه شب پاییز» عنوان نمایش جدیدی نوشته «نغمه ثمینی» است که ساعت ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی به کارگردانی «کیومرث مرادی» و با بازی امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، سعید چنگیزیان و مسعود حجازی مهر به روی صحنه رفته است. در این نمایش که ساعت ۲۰:۳۰ در تالار یاد شده به روی صحنه می‌رود؛ علی سرابی، هدایت هاشمی، مینا خسروانی، معصومه قاسمی‌پور، محمد طیب‌طاهر، سامان دارابی، جواد پورزند، رزیتا فضایی، افسانه بخش‌فر، علی هاشمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین در کارگاه نمایش «ماکوندو» نوشته «آرش پارساخو» به کارگردانی آزاد انصاری ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.

در این نمایش که روزهای نهم، دهم، بیست و سوم، بیست چهارم، سی‌ام و سی‌یکم خرداد ماه علاوه بر ساعت یاد شده ساعت ۱۸ نیز اجرا می‌شود؛ سیامک صفری، افسانه ماهیان، فرزین محدث، علی میلانی، رامین سیار دشتی، مرضیه ایمان خانی، فرزانه عاقلی و نسیم یاقوتی به عنوان بازیگر حضور دارند.

تماشاخانه‌ی «سنگلج» نیز این هفته با نمایش آیینی «متهمین بیله‌نار» با نویسندگی و کارگردانی بهمن مرتضوی فعالیت خود را در ساعت ۱۹ ادامه می‌دهد. تالار اصلی مولوی ساعت ‌۲۰ میزبان نمایش «صبحانه‌ای برای ایکاروس» نوشته حمیدرضا نعیمی و به کارگردانی آرش دادگر است و در ساعت ‌۱۷:۳۰ نمایش «بزرگراه» نوشته افروز فروزند و به کارگردانی شکوفه ماسوری در این تالار به صحنه می‌رود. نمایش‌های «وقتی نخودی غول می‌شود» به کارگردانی افسانه زمانی و نمایش «عروسک» به کارگردانی علی‌محمد رحیمی در تالار هنر اجرا می‌شوند، ساعت اجرای این دو نمایش به ترتیب ۱۹ و ۱۷ است. نمایش «شعله در زمهریر» به کارگردانی محمدرضا مداحیان هم ساعت ۱۹ در تالار وحدت به صحنه می‌رود. خانه نمایش اداره تئاتر نیز ساعت ‌۱۸:۳۰ میزبان نمایش «کات» به کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی است.

به گزارش فارس و بر اساس اعلام روابط عمومی تئاتر شهر، نمایش «کانال کمیل» به کارگردانی کوروش زارعی که اجرای خود را از سی و یک اردیبهشت در تالار اصلی آغاز کرده است تا به امروز (سوم خردادماه) با مجموع ۴ اجرا یک‌هزار و ۱۱۸ تماشاگر داشته است. نمایش «‌غولتشن‌ها» به کارگردانی حمید پورآذری هم اجرای خود را از ۱۰ اردیبهشت در تالار ۱۰۳ نفری سایه آغاز کرده است. همچنین «تبرئه شده» عنوان دیگر نمایشی است که از ۳ اردیبهشت‌ماه به کارگردانی منیژه محامدی در تالار ۱۲۲ نفری چهار سو به روی صحنه رفته است. این نمایش تاکنون پذیرای ۲هزار و ۲۲۷ تماشاگر با ۲۷ اجرا بوده است. نمایش «ماکوندو» به کارگردانی آزاده انصاری هم که اجرای خود را از تاریخ ۳۱ خردادماه در کارگاه نمایش با ظرفیت ۶۶ نفر آغاز کرده و تا امروز با ۴ اجرا، ۱۵۷ تماشاگر داشته است. نمایش«رویای نیمه‌شب پاییز» به کارگردانی کیومرث مرادی که از ۳ خردادماه در تالار قشقایی آغاز به کار کرده است، با یک‌ اجرا، میزبان ۱۱۹ تماشاگر بوده است.