نماینده مردم بهبهان با اشاره به اینکه رییس‌جمهور بر این باور است که وضعیت مردم بهتر شده است، گفت: رییس‌جمهور به صدای استغاثه مردم گوش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس ولی‌‌ا... شجاع‌پوریان در مجلس به عنوان ناطق پیش از دستور مجلس با محکوم کردن اهانت‌ بی‌شرمانه سربازان آمریکایی به ساحت قرآن کریم گفت: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید واکنش شایسته‌ای در این‌باره از خود نشان دهند. وی با بیان این‌که ارزیابی کارنامه دولت نهم بعد از گذشت ۳ سال یک امر ضروری است، اظهار کرد: عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی نشان می‌دهد که در این برهه، هیچ استراتژی مشخص و برنامه مدونی بر سیاست خارجی ما حاکم نبوده است.

شجاع‌پوریان افزود: کارنامه دولت در عرصه سیاست خارجی گویای این است که دولت هیچ درک درست و روشنی از اوضاع جهانی و شرایط حاکم بر کشور نداشته است. تصور دولت از ارزشی عمل کردن در عرصه دیپلماتیک، درشت‌گویی بوده است و ما به همکاری کشورهای کوچک و حاشیه‌ای جهان دلخوش کرده‌ایم. وی کاهش منزلت ایرانیان در صحنه بین‌الملل را از دستاوردهای سیاست خارجی دولت نهم دانست و گفت: رعایت نکردن شئون دیپلماتیک در عرصه بین‌الملل به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. دولت نهم در عرصه سیاست خارجی ضعیف عمل کرده و دارای ضعف اساسی است.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم با بیان اینکه اقتصاد کشور همواره دارای مشکل بوده است، گفت: در راستای برطرف کردن این ضعف‌ها بزرگان نظام طرح‌هایی همچون سند چشم‌انداز بیست‌ساله را طراحی کردند؛ اما متاسفانه دولت نهم با بی‌اعتنایی به تجربه گذشتگان به دنبال آغاز راهی نو برآمد.

شجاع‌پوریان افزود: در این راه نو، دولت به دلیل فقدان دیدگاه مشخص اقتصادی در عمل دچار سردرگمی، تصمیم‌های خلق‌الساعه، تغییرات ناگهانی در قوانین و فرآیندهای اقتصادی و وارونگی در اهداف مبتلا شد.

نماینده بهبهان با اشاره به اینکه هنوز معلوم نیست که دولت نهم از کدام مدل اقتصادی پیروی می‌کند، تصریح کرد: دولت نهم بعد از گذشت سه سال همچنان در اتخاذ سیاست‌های متناقض اقتصادی سردر گم است و آمار و اسنادی که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، نشان می‌دهد که در طول سه سال گذشته هرج و مرج کامل در نظام اقتصادی به ویژه در حساس‌ترین بخش آن یعنی نظام پولی حکم‌فرما بوده است. وی گفت: ظرف دو سال، تورم از ۱۲درصد در سال ۸۵ به بیش از ۲۰درصد در سال ۸۶ افزایش یافته است. عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به اینکه نقدینگی ناشی از واگذاری وام به طرح‌های زودبازده به بخش مسکن و واسطه‌گری سرازیر شده است، اظهار کرد: اثرات مخرب این نقدینگی سبب افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن شده است. وی تصریح کرد: دولت تلاش دارد تا ناکامی‌های خود را در مدیریت عرصه اقتصاد با تغییر پیاپی مدیران اقتصادی یا محکوم کردن تبلیغات رسانه‌ها توجیه کند؛ اما امروز بهترین داور همان مردمی هستند که در انتخابات سوم تیر شرکت کردند، ولی متاسفانه رییس‌جمهور بر این باور است که وضعیت مردم بهتر شده است. شجاع‌پوریان در پایان مردم و کارشناسان را به بررسی جامع عملکرد دولت در سه سال گذشته فراخواند و گفت: گفتمان شعارگونه،‌ احساسی، خوش‌بینانه، بدبینانه افراطی و مصوبات غیرکارشناسی و نداشتن تجربه و مهارت کافی، فقدان روحیه مشورت‌پذیری و خودشیفتگی، ستاره اقبال دولت نهم را در سراشیبی افول قرار داده است.