مهدی صفری با پیتر رامزاور، رییس گروه پارلمانی حزب سوسیال مسیحی و معاون اول ائتلاف احزاب سوسیال دمکرات و سوسیال مسیحی مجلس فدرال آلمان که در راس هیاتی در کشورمان به سر می‌برد، دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به ویژه لبنان و فلسطین، عراق و افغانستان بحث و تبادل نظر کرد. صفری، معاون اروپایی وزارت خارجه در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه و سنتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، آمادگی کشورمان را برای توسعه مناسبات با آن کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی اعلام کرد.

معاون وزارت خارجه کشورمان با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران راهبرد همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را دنبال و در جهت اعتمادسازی و شفافیت حرکت کرده است؛ اما حاضر به چشم‌پوشی از حقوق قانونی خود مبنی بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نیست.

وی با انتقاد از اظهارات تهدیدآمیز مقامات ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال جمهوری اسلامی ایران، به ویژه اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از عدم واکنش اروپا نسبت به این اظهارات تهدیدآمیز، ابراز تعجب کرد.

رییس فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال مسیحی آلمان نیز با تشریح مواضع کشورش در قبال روابط دوجانبه و مسایل منطقه‌ای، مواضع مشترک دو کشور در خصوص مسائل افغانستان و عراق را مورد تاکید قرار داده و خواستار گسترش همکاری‌های دو جانبه شد.

رامزاور اظهار کرد که تبادل هیات‌ها موجب تحکیم پیوندها شده و در این راستا سفر وی و هیات همراه از لحاظ سیاسی حائز اهمیت است.

رییس گروه پارلمانی حزب سوسیال مسیحی آلمان با اشاره به اهمیت ویژه جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان و نیز اهمیت آلمان، گفت‌وگو و رایزنی میان مقامات دو کشور را لازم دانست.

رامزاور همچنین از ایران به عنوان کشوری که دارای تمدن کهن است؛ یاد کرد و آن را ستود.